סייט חודש יולי מוערך ב-775 מיליון דולר

סייט חודש יולי מוערך ב-775 מיליון דולר

הביקוש לגלם שמר על יציבות, משום שרבים מהמשתתפים ראו בסייט הנוכחי את ההזדמנות האחרונה לרכוש גלם, כדי להספיק לייצר בזמן מלוטש לקראת עונת החגים

עליית מחירים קלה בשיעור של 1%-2% על רוב הסחורות, ועלייה חדה יותר במחיר של סחורה קטנה ויהלומים באיכות נמוכה, איפיינו את סייט חודש יולי של חברת דה בירס, כך מדווח אתר רפפורט. בעלי סייט מדווחים כי דה בירס ערכה שינוי במבחר היהלומים שהציגה בסייט, שהביא לקיזוז חלקי במחירים הגבוהים של הקופסאות.

הביקוש לגלם שמר על יציבות, משום שרבים מהמשתתפים ראו בסייט הנוכחי את ההזדמנות האחרונה לרכוש גלם, כדי להספיק לייצר בזמן מלוטש לקראת עונת הדיוואלי וחג המולד. בעלי סייט ויתרו על רכישת כמה מהקופסאות שהוצגו, אך לבסוף סחורות אלה נרכשו על ידי קניינים אחרים. גלם נוסף שלא נכלל בבקשות של בעלי הסייט להקצאה, הוצג בסייט ונמכר גם כן.

ראש חטיבת תקשורת מרכז שרשרת הייצור בדה בירס, דייויד ג'ונסון (David Johnson) אמר כי, הבקשות לסחורה נוספת שהועברו טרם קיום הסייט, נענו ככל הניתן. לדבריו, הביקוש היה חזק ונבע בחלקו מציפייה לשיפור בביקוש הצרכני בשוק ההודי. דובר של אלרוסה דיווח על מגמה דומה ואמר כי, המפיקה הרוסית מזהה ביקוש יציב בכל קטגוריות הגלם במהלך חודש יולי.

למרות הביקוש הגבוה לגלם, בעלי סייט הביעו את דאגה עמוקה משולי הרווח הצרים שנוצרו בשל מחירי הגלם גבוהים וההאטה בשוק המלוטש. מדד ראפנט (RAPI) למלוטש בגודל 1 קרט ירד ב-1.1% בין ה-1 ל-22 ביולי, בעקבות מסחר חלש ביהלומים, אשר צפוי להמשך גם במהלך הרבעון השלישי של השנה. קבוצת רפפורט מעריכה כי מחירי הגלם עלו ב-8%-10% מתחילת השנה. עם זאת, מחירי הגלם בשוק המשני שומרים על יציבות והקופסאות של דה בירס נמכרות בפרמיות הנעות סביב ה-5%.

גורם בכיר בענף הגלם אמר כי המצב הנוכחי מעיד על גישה קצרת טווח לקנייה ומכירה שאימצו הסוחרים, בשל הלחצים להמשיך ולרכוש גלם באופן עקבי למרות קשיי הנזילות, במטרה להמשיך ולקבל סחורות מדה בירס.