פלוג נגד לפיד: קוראת להעלאת מסים, וקיצוץ של 4.5 מיליארד בתקציב

פלוג נגד לפיד: קוראת להעלאת מסים, וקיצוץ של 4.5 מיליארד בתקציב

נגידת בנק ישראל גם קוראת לקבוע את יעד הגירעון בשיעור של עד 3% ב-2015; שר האוצר יאיר לפיד אמר כי יתנגד לכל העלאת מסים וכי ניתן להעלות יעד הגירעון עד 3.5%
בנק ישראל בראשות הנגידה קרנית פלוג מסכים שיש מקום להעלות באופן חד-פעמי את יעד הגירעון לשנת 2015 מ-2.5% תוצר ל-3% תוצר, וקורא להעלות מסים כדי להפחית את הנטל הציבור לצורך הפחתה הדרגתית של יחס החוב לתוצר לכ-60% עד סוף העשור. הבנק טוען כי יש לקצץ 4.5 מיליארד שקל מתקציב 2015.
 
בעמדה לגבי המסגרת התקציבית שפירסם אתמול (ד') הבנק, הוא כותב כי "בעת קביעת התמהיל בין העלאת מסים, ביטול פטורים, או קיצוץ נוסף בהוצאה האזרחית, יש לקחת בחשבון את העובדה שכבר היום ההוצאה האזרחית בישראל מאוד נמוכה בהשוואה בינלאומית, באופן שמקשה על מתן מענה הולם לאתגרים החברתיים והכלכליים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה ועוד. ההשפעה של העלאת מסים על הצמיחה בטווח הקצר שקולה לזו של הפחתה בהוצאה הציבורית".
 
הבנק מציב בפני הממשלה 2 אפשרויות, אם ברצונה לשמור על גירגון של 3%: קיצוץ נוסף בהוצאות האזרחיות כדי לתת למענה לצרכים החדשים, והעלאת תקבולי המסים. "ניתן כמובן גם לשלב בין השתיים", כותבים בבנק.
 
הבנק מוסיף, כי "סטייה מהמתווה להורדת יחס חוב-תוצר עליו החליטה הממשלה ב-2013 משמעותה נסיגה ממחויבות קודמת להמשך הפחתת החוב וכי "אמינות המדיניות התקציבית נבנית מעמידה במחויבות לאורך זמן, ומהווה נדבך חשוב בתשתית ליציבות הפיננסית של המשק".
 
להמשך קריאה לחצו כאן
 
צילום: אייל יצהר