בנק היהלומים של אנטוורפן (ADB) יפסיק לפעול

בנק היהלומים של אנטוורפן (ADB) יפסיק לפעול

הבנק אחראי למימון כשליש מסוחרי היהלומים באנטוורפן, רובם עסקים קטנים ובינוניים, אשר ייאלצו כעת להתמודד עם מציאת מקורות מימון חלופיים

קבוצת הבנקאות והביטוח הבלגית, KBC , תסגור את בנק היהלומים של אנטוורפן ( ADB), לאחר שלא הצליחה להשלים את מכירתו לקבוצת יינרן (Yinren Group ) הסינית. ההחלטה על סגירת הבנק מגיעה בהמשך להתחייבותה של KBC לרגולטורים של האיחוד האירופי בעקבות סיוע שהעניקה המדינה לבנק.

בנק היהלומים של אנטוורפן אחראי למימון כשליש מסוחרי היהלומים באנטוורפן, רובם עסקים קטנים ובינוניים, אשר ייאלצו כעת להתמודד עם מציאת מקורות מימון חלופיים. ADB מעסיק 160 עובדים מתוכם 100 עובדים בבלגיה. לדברי KBC , הנציגויות הזרות של ADB ייסגרו, אבל הצוות הבלגי יועבר למקומות אחרים בקבוצה.

במהלך המשבר הכלכלי בשנים 2008-2009 העניקה ממשלת בלגיה ל- KBC סיוע בסך כ- 9 מיליארד דולר. הקבוצה הסכימה בדצמבר אשתקד למכור את ADB לקבוצת יינרן הסינית, והאיחוד האירופי איפשר לה להשלים את העיסקה עד דצמבר. אך ביום שישי שעבר דיווחה KBC, כי הקבוצה הסינית לא הגישה דיווח מקיף לבנק המרכזי של בלגיה במועד.

לדברי KBC , לא נותרה לה ברירה אחרת אלא לסגור את פורטפוליו ההלוואות של ADB   באופן הדרגתי, והיא לא תעניק הלוואות חדשות או תקבל עסקים חדשים. הפעילות תתחדש שוב לאחר ש-KBC    תמזג לתוכה את ADB .

מנכ"ל ADB , פייר דה בושר ( Pierre De Bosscher ) אמר כי, "הנישה העסקית היחודית של הבנק הפכה את ההימנעות מהשקעות למורכבת, למרות הניסיון רב השנים של מוסד מכובד זה. לצערנו לא נוצרו במהלך השנים האחרונות אפשרויות חדשות לפיתוח עסקי ביחד עם בעלים חדשים. עם זאת אני משוכנע כי הגישה הנוכחית במסגרת ההסכם עם KBC והאיחוד האירופאי, תאפשר לשאת במלוא האחריות ולדאוג לצרכי הלקוחות שלנו, העובדים, בעלי המניות וכל יתר בעלי העניין בבנק."

באדיבות פורטל מכון היהלומים