"המטרה: עד שנת 2020 רק חנויות מוסמכות יוכלו למכור יהלומים"

"המטרה: עד שנת 2020 רק חנויות מוסמכות יוכלו למכור יהלומים"

כך אמר היום יו"ר קרן ה- World Diamond Mark , אלכס פופוב, בפגישה בבורסה בה הציג לנשיא הבורסה שמואל שניצר ולחברי ההנהלה את פרויקט סימן היהלום העולמי

נשיא בורסת היהלומים של רוסיה, ויו"ר קרן סימן היהלום העולמי ( World Diamond Mark ) הציג היום (ב') בפני נשיא הבורסה, שמואל שניצר, וחברי הנהלת הבורסה את מטרת הארגון שבראשו הוא עומד ואת יעדיו. בפגישה שהתקיימה בחדר ההנהלה של הבורסה השתתפו גם בכירים בענף היהלומים הישראלי וחברי בורסה. לדברי פופוב, "היעד המרכזי של ה- WDM הוא להבטיח את צמיחתם הבריאה ואת עתידם של ענפי היהלומים והתכשיטים בשוק מוצרי היוקרה, באמצעות יצירה של ביקוש צרכני שיונע על ידי רשת של קמעונאים מוסמכים ומסעי שיווק גנריים."

 

נשיא הבורסה, שמואל שניצר, בירך את המשתתפים והודה לפופוב על הצגת קרן ה- WDM ויעדיה בפני הנהלת הבורסה. "פרויקט 'סימן היהלום העולמי' החל להתגבש במהלך כהונתי כנשיא ה- WFDB . העולם זקוק לסימן מסחרי איכותי, אמין וטוב, שיהיה מקובל בכל ענף היהלומים, דבר שלא קיים כיום. מדובר בפרויקט יוקרתי שנחשב לפרויקט הדגל של הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים, ומטרת כל הבורסות החברות בפדרציה היא לסייע לו להמריא ולהצליח. אלכס הציע לעשות מהפך בכל הגישה השיווקית של ה- WDM , וכולנו תקווה שהפרויקט יביא ליצירת סימן מסחרי אחיד ומשותף לענף היהלומים."

 

יו"ר קרן סימן היהלום העולמי, אלכס פופוב, הודה לנשיא שניצר ולמשתתפים ואמר: "הרעיון של ה- WDM נולד כאשר חיפשנו דרך לצאת מגבולות הבורסות ולהגיע לקמעונאים ולציבור הרחב, מתוך הבנה שעל מנת שהפרויקט יצליח עלינו להגיע ללקוח הסופי. בשנים האחרונות שוק היהלומים העולמי עובר שינויים גדולים. דה בירס ויתרה על מעמדה כמפרסם הגדול ביותר בענף שנותר לבדו בבחירה לאן מועדות פניו בכל הקשור בשיווק."

 

"התחרות עם מוצרי יוקרה אחרים הולכת ונעשית יותר קשה עם השנים, כשיהלומים מאבדים נתח שוק לטובת שעונים, גאדג'טים, תיקי מעצבים ומוצרים אחרים", אמר פופוב. "המטרה שלנו היא להגדיל את מכירות היהלומים בעולם, תוך האדרת המיצוב שלהם בעיני הצרכן ומכאן גם העלאת מחירם. לשם כך אנו פועלים בשלושה ערוצים מרכזיים:

 

                 1. חינוך הקניית ידע על יהלומים לקמעונאי התכשיטים באמצעות הנחלת הקונספט של 'סוחר יהלומים מוסמך' Authorised Diamond Dealer (ADD) לחנויות תכשיטים.

                 2. אמון בניית האמון הצרכני באמצעות תכנית ההסמכה כ'סוחר היהלומים המוסמך' של WDM במגזר הקמעונאי.

                 3. שיווק גנרי שיווק גנרי בשוק הצרכני ותוכניות לקידום מכירות בשוקי הליבה הצורכים יהלומים ותכשיטי יהלומים, במגמה לשפר את מכירות תכשיטי היהלומים ואת חלקם בשוק."

 

"לציבור אנו פונים בשיווק ישיר: תחת הקונספט 'קנו יותר יהלומים', ומספקים להם יותר מידע על יהלומים ויהלומנים. לקמעונאים אנו מספקים כלים חינוכיים בשיתוף עם מעבדות גמולוגיה מובילות כמו ה- GIA ו- HRD , וכלים מעשיים כמו, הכשרה להגדלת המכירות בחנויות. המטרה היא שכל חנות שתמכור יהלומים תצטרך לעמוד בתוכנית הסמכה של ה- WDM שבסופה היא תזכה בהכשר שלנו למכירת יהלומים", הוסיף.

 

הקונספט של 'סוחר יהלומים מוסמך' הוא אבן פינה בתכנית ה- .WDM קהילת היהלומים הבינלאומית, המיוצגת על ידי הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) , תעניק הסמכה לקמעונאי תכשיטים שיקבלו את התואר 'סוחר יהלומים מוסמך'.

 

תואר זה יניע הכרה גדולה יותר ונרחבת יותר ביהלומים כמוצר מותרות, ויגביר את הנראות של היהלומים בחנויות התכשיטים. מסעי שיווק ברחבי העולם יגבירו את אמון הצרכן ביהלום, ויגדילו את חלקם של היהלומים בעוגת מוצרי היוקרה.

 

בהמשך הציג פופוב בפני המשתתפים את הקמפיינים שתשיק קרן סימן היהלום העולמי החל מהחודש הקרוב ועד יוני 2015, לעידוד צריכת היהלומים בעולם. "היעד שלנו הוא שעד שנת 2020 כל היהלומים בעולם יימכרו בחנויות שזכו בתקן 'סוחר יהלומים מוסמך'. לדברי פופוב המימון לפרויקט השאפתני מגיע מה- WFDB , מתעשיית היהלומים של הודו, וגם מבורסת היהלומים הישראלית,  מתוקף מעמדה כאחת משלושת בורסות היהלומים הגדולות בעולם. בהמשך תעמוד עלות ההשתתפות בתוכנית מצד  הקמעונאים על כ-1,000-1,500 דולר לכל חנות."