ירידה במחירי המלוטש בחודש ספטמבר

ירידה במחירי המלוטש בחודש ספטמבר

מדד רפפורט למלוטש בכל הגדלים ירד במהלך הרבעון השלישי של השנה, לרבות עבור מלוטש במשקל 0.30 קרט ו-0.49 קרט שזכה בביקוש גבוה בשנתיים האחרונות

מחירי המלוטש ירדו בחודש ספטמבר 2014 בשל הלחץ הגובר על היצרנים לאור קשיי נזילות ומלאים גדולים, כך מדווח אתר רפפורט. הביקוש ליהלומים בארצות הברית ובסין שמר על יציבות, אך הקניינים נתקלים בצרכנים בעלי רגישות גבוהה למחיר אשר מבקשים הנחות גדולות יותר. עם זאת, האווירה בשוק היא שורית לקראת העלייה בצריכה בעונת החגים המתקרבת, בעוד שהמחירים ממשיכים להתרכך.

מדד רפפורט ( RAPI ) ליהלומים במשקל 1 קרט עם תעודות ירד במהלך חודש ספטמבר ב-1%. מחיר המלוטש במשקל 0.30 קרט ירד בשיעור של 1.5%, בעוד שמחיר המלוטש במשקל 0.50 קרט, ירד ב-0.1%. מחיר מלוטש במשקל 3 קרט ירד בחודש שעבר ב-0.7%.

מדד רפפורט למלוטש בכל הגדלים ירד במהלך הרבעון השלישי של השנה, לרבות עבור מלוטש במשקל 0.30 קרט ו-0.49 קרט שזכה בביקוש גבוה בשנתיים האחרונות. נראה אפוא כי הקניינים עברו לפוינטרים גדולים באיכות יותר נמוכה.

במהלך החודש החולף ניתן היה להבחין בעלייה ניכרת בסחורה הזמינה בשוק, בעיקר בשל המאמצים של ה- GIA לשחרר את צוואר הבקבוק שנוצר בצבר ההזמנות שלו, כדי להוציא לשוק יותר סחורה לקראת עונת החגים. לדברי רשת המסחר של רפפורט חלה עלייה של 11% בהיקף היהלומים שנרשמו בפלפורמות המסחר של הקבוצה בחודש ספטמבר.

      

תערוכת התכשיטים ואבני החן של הונג קונג, התאפיינה במספר רב של מבקרים, אולם אלה היו מעוניינים בעיקר בסחורה מסוימת במטרה להשלים הזמנות קיימות, ונמנעו מלהגדיל את המלאי שלהם באופן ניכר. סוחרים שהפחיתו מחירים מכרו הרבה. התערוכה אותתה כי קיים ביקוש טוב למלוטש במשקל 0.50-0.90 קרט עם תעודות של ה- GIA , אך הרווחיות לסחורות מסוג זה היא נמוכה. הביקוש לסחורות במשקל 0.30-0.49 קרט התרכך. הביקוש ליהלומים גדולים באיכות עלית היה חלש ובאופן כללי היה מעבר מסחורה בצבע D-F וברמת ניקיון IF-VVS , ליהלומים בכל הגדלים בדירוג נמוך יותר בכל הצבעים ורמות הניקיון.

המסחר בגלם בספטמבר היה יותר חלש בשל רכישות אגריסיביות שבוצעו ביולי ובאוגוסט. היצרנים הגדילו את התפוקה במלטשות על מנת שמלאי המלוטש שברשותם יהיה מוכן לפני חופשת הדיוואלי שמתחילה ב-23 באוקטובר. הגלם בשוק המשני נסחר בהנחות על המחירים של דה בירס, לפני הסייט של חודש אוקטובר שהתקיים בין ה-6 ל-10 בחודש. סייט אוקטובר צפוי להיות קטן יחסית כשדה בירס צפויה לשמור על יציבות יחסית במחירים עד לסוף השנה, בשעה שהמחירים בשוק המשני מתרככים.

ספקי המלוטש מקווים שעונת החגים שחלה ברבעון הרביעי של השנה תשפר את המסחר במלוטש, ותסייע להקל על קשיי הנזילות. עם זאת לעת עתה אין סמנים לשינוי בתנאי המסחר. קניינים חשים כי הספקים נמצאים תחת לחץ להגדיל את תזרים המזומן שלהם, ופועלים בהתאם כדי לדרוש הנחות יותר גדולות. בסיומו של רבעון שלישי חלש, נכנס המסחר ביהלומים לעונת החגים, בסביבה שנוטה בבירור לטובת הקונים.