סייט חודש אוקטובר מוערך בכ-460 מיליון דולר

סייט חודש אוקטובר מוערך בכ-460 מיליון דולר

דה בירס צופה כי מכירות תכשיטי יהלומים, מאוחר יותר ברבעון הרביעי של השנה, יהיו טובות, לאור נתונים מקרו כלכליים שהתקבלו מארצות הברית, סין והודו

סייט חודש אוקטובר של חברת דה בירס נסגר לפי ההערכות בשווי של 460 מיליון דולר, כך מדווח אתר רפפורט. דה בירס דיווחה כי המחירים של כמה קטגוריות שונות ירדו בין 2% ל-4%. בעלי סייט ציינו כי דה בירס שינתה את תכולת החבילות בחלק מהקופסאות שלה לסחורות באיכות יותר גבוהה, שקיזזו באופן חלקי את המחירים הנמוכים.

חלק מבעלי הסייט אמרו כי הם ציפו לירידה במחירי הקופסאות, בשל תקופה זו של השנה הידועה כתקופה חלשה לקניית גלם, ובשל הירידה במחיר המלוטש ברבעון השלישי של השנה. סייט אוקטובר, הסייט השמיני של דה בירס בשנת 2014, היה קטן באופן משמעותי מקודמיו. בעלי סייט אמרו כי, כמה סחורות עודפות נמכרו בסייט וכי הבחינו בכמות קטנה אך בולטת של בעלי סייט שסירבו לרכוש קופסאות.

ראש חטיבת תקשורת מרכז שרשרת הייצור בדה בירס, דייויד ג'ונסון ( David Johnson), אמר כי החברה ציפתה לסייט קטן יחסית, בעקבות בעקבות ההצעות המתוכננות (ITO) שהעבירו בעלי הסייט. דה בירס משתמשת בכלי ההצעות המתוכננות כדי להתאים את היצע הגלם למשתתפים בסייטים שהיא מקיימת במהלך השנה.

דה בירס צופה כי מכירות תכשיטי יהלומים, מאוחר יותר ברבעון הרביעי של השנה, יהיו טובות, לאור נתונים מקרו כלכליים שהתקבלו מארצות הברית, סין והודו - שלושת שוקי היהלומים הגדולים בעולם. ג'ונסון ציין כי למרות שדה בירס ערכה שינויים קלים במחירים של כמה קטגוריות מסוימות כדי לעמוד בתנאי השוק, המחירים באופן כללי לא השתנו. למרות תיקונים אלה במחיר, בעלי סייט, עדיין מוטרדים בשל הרווח השולי הקטן לאור הירידה המתמשכת במחירי המלוטש בשבועות האחרונים.

מדד רפפורט ( RAPI ) למלוטש במשקל 1 קרט ירד ב-1.5% בין ה-30 בספטמבר ועד ה-12 באוקטובר השנה. הירידה במדד נובעת ממסחר חלש בתקופה זו של השנה, ועלייה בכמות המלוטש בשוק בעקבות קיצור זמני המסירה של סחורות שחזרו מהמכון הגמולוגי של אמריקה, GIA .

מנכ"ל חברת H. Goldie & Company , מייק אגט ( Mike Aggett ), המשמש כברוקר של בעלי סייט, אמר כי מחירי הגלם בשווקים ירדו בכ-10% בחודש האחרון. אגט ציין בבלוג שלו כי הוא צופה שמגמת הירידה במחירי הגלם תימשך גם בשבועות הקרובים.