הבורסה חגגה את הדיוואלי עם היהלומנים ההודים בישראל

הבורסה חגגה את הדיוואלי עם היהלומנים ההודים בישראל

נשיא הבורסה, שמואל שניצר: "אני שמח להמשיך מסורת שהיא סמל ליחסים ההדוקים עם קהילת היהלומנים ההודית שהפכה לחלק בלתי נפרד מקהילת היהלומים הישראלית"

בורסת היהלומים הישראלית בראשות הנשיא, שמואל שניצר, ערכה אתמול (א') קבלת פנים חגיגית לקהילת היהלומנים ההודים הפועלת בישראל, לרגל חג הדיוואלי שחל השבוע. חגיגות הדיוואלי בבורסה שהפכו כבר למסורת, התקיימו בחדר ההנהלה בהשתתפות שגריר הודו בישראל, ג'יידיפ סארקר ( Jaideep Sarkar ), נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה ושר התמ"ת בעבר, רן כהן, מנכ"ל בנק SBI , מאהש קומר שארמה, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, יעקב קורן, נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, חברי הנהלת הבורסה, בכירי ענף היהלומים הישראלי, ועשרות חברי בורסה וחברי קהילת היהלומנים ההודית.

                      
                     שמואל שניצר אתמול באירוע: "שיתוף פעולה זה הוא בעל חשיבות רבה". 
                     צילום: פוקס
                     
                     נשיא הבורסה, שמואל שניצר, שגריר הודו בישראל, ג'יידיפ סארקר ונשיא לשכת המסחר ישראל אסיה, רן כהן
                     צילום: פוקס 

נשיא הבורסה, שמואל שניצר, בירך את המשתתפים: "אני שמח להמשיך את המסורת של חגיגות הדיוואלי בבורסת היהלומים הישראלית. מסורת שהיא סמל ליחסים ההדוקים שהתפתחו במהלך העשורים עם קהילת היהלומנים ההודית שחיה בישראל, קהילה שהפכה לחלק מכובד ובלתי נפרד מקהילת היהלומים הישראלית."

"אדוני השגריר, אני רוצה לציין כי היחסים הנפלאים בין ענפי היהלומים של הודו וישראל, מצויינים לא רק על ידי היהלומנים ההודים הפועלים בישראל ולא רק על ידי המסחר בינינו, אלא באים לידי ביטוי גם ברמת הפעילות הענפית הבין לאומית. ראשי הענפים בהודו ובישראל רואים עין בעין את ההתפתחויות בענף העולמי ועמדותיהם זהות באופן מפליא."

"בחודש הקרוב תהיה לנו הזדמנות להיפגש ולשתף פעולה בפורומים בין לאומיים, הן בוועידת המנהלים של ה- WFDB שתתקיים בבלגיה בשבוע הבא והן בקונגרס היהלומים העולמי ( WDC ) שיעסוק בנושא יהלומי קונפליקט. הדיונים בנושאים שעל סדר היום יסייעו לנו לעצב את עתיד ענף היהלומים, ושיתוף פעולה זה הוא בעל חשיבות רבה. אני מרוצה מאוד מהמאמץ המשותף שלנו לכלול את ענף היהלומים הישראלי בהסכם הסחר החופשי בין ישראל והודו. אני מאמין כי השגת המטרה המשותפת הזו תהווה פריצת דרך משמעותית ביחסים בין הענפים שלנו."

השנה חוגג איתנו בפעם הראשונה את הדיוואלי, מנכ"ל הבנק ההודי SBI , מר מאהש קומר שארמה. בשם חברי בורסת היהלומים הישראלית אני מברך אותך ומאחל לך ולנו, שבמהלך כהונתך יתהדקו עוד יותר הקשרים בין SBI וענף היהלומים הישראלי. פעילות הבנק בישראל מייצגת את הקשר בין ישראל והודו, ומיקומו במתחם הבורסה מסמל את פעילותו רחבת ההיקף בענף היהלומים הישראלי."

בנימה אופטימית זו ובמבט לעתיד, אני רוצה לאחל לכל החברים ההודים שלנו, דיוואלי שמח ושנת עסקים משגשגת לכולנו. תודה רבה."

שגריר הודו בישראל, ג'יידיפ סארקר, אמר: "אני שולח את ברכתי לקהילת היהלומנים ההודית ולבני משפחותיהם לקראת השנה החדשה. יש לנו מסורת בהודו לציין ביחד אירועים חגיגיים ואני שמח שהמסורת הזו נמשכת גם בישראל. חברי קהילת היהלומנים ההודית פעלו רבות כדי לקרב את שתי המדינות שלנו, עוד בטרם כוננו יחסים דיפלומטיים בין הודו וישראל, וכשהוקמה כאן השגרירות שלנו, הם סייעו לנו מאוד להתבסס בישראל."

"אני שמח מאוד על החלטתה של קהילת היהלומנים ההודית להעניק מלגות לסטודנטים ישראלים הלומדים הינדי באוניברסיטאות השונות. אנו גאים ושמחים שישראלים רוצים ללמוד הינדי ואני מברך על היוזמה הזו. המסחר ביהלומים מהווה נדבך מרכזי ביחסים הכלכליים בין שתי המדינות, והוא חלק ממכלול רחב יותר של קשרים עסקיים כמו תעשיית ההייטק ותעשיות נוספות. הממשלה החדשה בהודו אוהדת את ישראל ומקיימת איתה קשרים הדוקים. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ביקר בישראל בעבר ואני מצפה כי הקשרים בין המדינות יתפתחו עוד יותר בעתיד. דיוואלי שמח."

נשיא לשכת המסחר ישראל-אסיה, רן כהן אמר: "בשנה שעברה ביקרתי בהודו בפעם הראשונה. יש לכם ארץ נהדרת ואנשים מקסימים. אתם עושים עבודה נפלאה להידוק קשרי המסחר בין הודו וישראל, אך כדי לחזק עוד יותר את הקשרים בין המדינות עלינו לעשות יותר. תודה רבה ודיוואלי שמח."

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, יעקב קורן, אמר: "אורחים נכבדים, זו הפעם השביעית שאנו חוגגים את הדיוואלי כאן בבורסה, וחגיגות אלה הפכו כבר למסורת. הדיוואלי אינו רק חג של ההודים אלא חג של כל קהילת היהלומנים בעולם. אני מאחל לכם דיוואלי שמח ומוצלח ושנת שגשוג בעסקים."

נשיא הבורסה לאבני חן, שלמה אשד, אמר: "אני יודע שזהו יום חשוב מאוד עבורכם. אני מאחל שכל האור הזה שהוא סמל החג, יאיר את הבורסה ויאיר את עסקינו המשותפים. חג שמח."

מייסד חברת היהלומים אניטה, שאה צ'ינאר (Shah Chinar) נשא דבר ים בשם היהלומנים ההודים הפועלים בישראל: "דיוואלי שמח ושנה טובה לכולם. מאז ימיו של אבי פז כנשיא הבורסה, אנו עדים למסורת שנמשכת גם היום. הדיוואלי הוא חג האור וכל אחד מארבעת ימי החג נחגג באופן שונה המציין את ניצחון הטוב על הרע. אני רוצה להודות לחברי בורסת היהלומים הישראלית על כך שהגעתם לכאן היום לחגוג איתנו ועל שהפכתם עבורנו לבית שני. דיוואלי שמח."