תפוקת היהלומים של קנדה עשויה להכפיל את עצמה תוך 4 שנים

תפוקת היהלומים של קנדה עשויה להכפיל את עצמה תוך 4 שנים

עד שנת 2018 צפוי פלח השוק של קנדה לרשום את הצמיחה הגבוהה ביותר בענף היהלומים העולמי ולהגיע ל-20.2% במונחי ערך ול-17.4% במונחי היקף

דה בירס קנדה, פרוייקט Gahcho Kué של Mountain Province Diamonds , בטריטוריות הצפון מערביות של קנדה, ביחד עם פרוייקט רנארד ( Renard ) של תאגיד היהלומים סטורנווי ( Stornoway ) בקוויבק, וכן עוד שני פרוייקטים נוספים להפקת יהלומים הנמצאים בשלב ההקמה, עשוייים יותר מלהכפיל את תפוקת היהלומים של קנדה ב-4 השנים הקרובות, כך מדווח אתר miningweekly .

לדברי אנליסט היהלומים העצמאי, פול זימנסקי ( Paul Zimnisky ), תפוקת היהלומים של קנדה מהווה כ-14.2% מתפוקת היהלומים העולמית השנתית במונחי ערך, ו-8.7% במונחי היקף. שני המכרות החדשים הצפויים להתחיל לפעול בשנת 2016/17 יגדילו ככל הנראה את פלח השוק של קנדה בשוק היהלומים העולמי ל-25.2% במונחי ערך, ול-15.1% במונחי היקף עד לשנת 2018.

לפי תחזית זו ,שיעור הצמיחה השנתי של קנדה יהיה הגבוה ביותר בענף היהלומים העולמי - 20.2% במונחי ערך ו-17.4% בהיקף תפוקת היהלומים. נתונים אלה יציבו את קנדה בצמרת 8 המדינות המפיקות יהלומים הגדולות בעולם ב-4 השנים הקרובות.

זמינסקי ציין כי, בנוסף להתחלת הפעילות בפרוייקטי הכרייה Gahcho Kué ורנארד בשנים הקרובות, דחיפה נוספת לתפוקת היהלומים של קנדה עשויה להגיע ממכרה אקאטי ( Ekati ),של תאגיד היהלומים דומיניון, הנמצא בטריטוריות הצפון מערביות. מכרה חדש שיוקם באזור זה צפוי להגדיל את התפוקה מ-2.2 מיליון קרט בשנה בשווי של 630 מיליון דולר, ל-5.9 מיליון קרט בשווי 1.2 מיליארד דולר, על לשנת 2018. המקור העיקרי לתפוקה נוספת יגיע מארובת מיזרי ( Misery ) של מכרה אקאטי.