הבורסה - הראשונה בעולם בעלת מכשיר ה-AMS של דה בירס

הבורסה - הראשונה בעולם בעלת מכשיר ה-AMS של דה בירס

מכשיר ה- AMS - AUTOMATED MELEE SCREENING , המיועד לבדיקה של חבילות גדולות של יהלומי מלס, עגולים בלבד, מגודל של נקודה עד 20 נקודות, יהיה זמין לשימוש החברים באגף הטכנולוגי של הבורסה

בורסת היהלומים הישראלית היא הבורסה הראשונה בעולם שקיבלה לשימוש את מכשיר ה- AMS שפותח על ידי חברת דה בירס לצורך זיהוי יהלומי מלס סינתטיים. עד עתה סיפקה דה בירס את המכשיר רק לבעלי הסייט שלה והחל מהחודש הבא תתחיל למכור אותו גם לחברות נוספות.

מכשיר ה-AMS הוצב אתמול באגף הטכנולוגי של הבורסה שבאולם הגלם, והצוות במקום קיבל הדרכה לשימוש במכשיר מאת האחראית על נושא אמון הצרכנים במחלקה הטכנית של דה בירס , סמנתה סיבלי. בהרצאה שהתקיימה אתמול במוזיאון היהלומים על שם הארי אופנהיימר, בהשתתפות נשיא הבורסה, שמואל שניצר וחברי בורסה רבים, הדגימה סיבלי בפניהם את יכולותיו של המכשיר המתקדם.
 
                        
               מכשיר ה-AMS
               
              יו"ר ועדת תעשייה, יורם דבש, נשיא הבורסה, שמואל שניצר, סמנתה סיבלי מדה בירס ומנכ"ל הבורסה, מוטי בסר

נשיא הבורסה, שמואל שניצר, אמר בפתיחת ההרצאה: "בורסת היהלומים הישראלית חרתה על דגלה את נושאי שמירת האתיקה בכלל, וכללי סחר הוגן בכל הקשור ליהלומים סינתטיים בפרט. אנו גאים להיות הבורסה הראשונה בעולם המצטיידת במכשיר AMS . אנו מודים לדה בירס שנענה לבקשתנו לאספקת המכשיר בקדימות עליונה, ומודים למכון היהלומים הישראלי על מימון המכשיר ושדרוג האגף הטכנולוגי של אולם הבורסה, וכל זאת תודות לפעילותה הברוכה של ועדת תעשייה בראשות יורם דבש".

מכשיר ה-AMS: AUTOMATED MELEE SCREENING משלים את מגוון המכשירים שסיפקה עד כה דה בירס לבורסה, לזיהוי יהלומים סינתטיים ה- Diamond Sure וה DiamondView , אשר נמצאים בשימוש האגף הטכנולוגי.

בעוד ה-Diamond Sure מיועד לבדיקה של יהלומים בודדים, מכשיר ה-AMS מיועד לבדיקה של חבילות גדולות של יהלומי מלס, עגולים בלבד, מגודל של נקודה עד 20 נקודות. המכשיר משלב בתוכו את הטכנולוגיות של שני המכשירים האחרים ומצויד במנגנון הכנסה והוצאה אוטומטיים, בודק וממיין את היהלומים ליהלומים טבעיים, ולכאלה החשודים כסינתטיים ו/או שעברו טיפול. יהלומים אלה מועברים לבדיקות נוספות. 
 
באדיבות: מכון היהלומים הישראלי