שיא של כל הזמנים למחיר לקרט בטנדר היהלומים הוורודים מארגייל

שיא של כל הזמנים למחיר לקרט בטנדר היהלומים הוורודים מארגייל

היהלום היקר ביותר בטנדר היה הקרדינל של ארגייל, יהלום פנסי אדום מרהיב במשקל 1.21 קרט, שנמכר לפי ההערכות ב-2 מיליון דולר

תוצאות יוצאות דופן למהדורה ה-30 של טנדר היהלומים הוורדים של ריו טינטו. הטנדר שכלל אוסף של 54 יהלומים ורודים נדירים ויהלומים אדומים שהופקו במכרה ארגייל שבאוסטרליה, השיג את המחיר הממוצע הגבוה ביותר לקרט, מאז החלה החברה לקיים את הטנדר ב-1984, כך מדווח האתר rough & polished .

עם מספר שיא של למעלה מ-600 הצעות שהגיעו מ-10 מדינות, הגיע הטנדר לרמות עניין ופופולריות בין לאומית שטרם נראו בעבר. היהלום היקר ביותר שהשתתף במכירה היה הקרדינל של ארגייל ( Argyle Cardinal™ ), יהלום פנסי אדום מרהיב במשקל 1.21 קרט ובליטוש רדיאנט שנמכר לאחד מהלקוחות הנבחרים של ריו טינטו עבור סכום לא ידוע. לפי ההערכות האמיר מחיר היהלום הנדיר ל-2 מיליון דולר.

ב-30 שנות קיומו, הציע טנדר היהלומים הוורודים של ארגייל רק 13 יהלומי פנסי אדומים, כשמתוכם רק 3 אבנים שקלו יותר מ-1 קרט. יהלומים נוספים שהשתתפו בטנדר הנוכחי היו 'שושן ארגייל' ( Argyle Rosette™ ), יהלום פנסי סגול-ורוד עז בליטוש אמרלד ובמשקל 2.17 קרט, ו'המגלן המצויץ של ארגייל' ( Argyle Toki™), יהלום פנסי סגול-ורוד עז בליטוש אמרלד ובמשקל 1.59 קרט.

בעוד שערך ההצעות והשווי הכולל של הטנדר נותרו חסויים, מחירם הכולל של יהלומים ורודים שהופקו במכרה ארגייל, יותר משילש את עצמו מאז שנת 2000.