דחיות רבות של סחורה בסייט דצמבר שהסתכם ב-600 מיליון דולר

דחיות רבות של סחורה בסייט דצמבר שהסתכם ב-600 מיליון דולר

בעלי סייט כבר הביעו את מורת רוחם בפני דה בירס בשני הסייטים הקודמים מכך שהמחירים גבוהים מדי ואינם מאפשרים לייצר מלוטש רווחי

סייט חודש דצמבר של דה בירס הסתיים על פי ההערכות בשווי של 600 מיליון דולר, כך מדווח אתר רפפורט. על פי הדיווח ביצעה דה בירס תיקונים קלים למחירים ולהקצאות הגלם בכמה קטגוריות שונות, אולם מלבד זאת לא נצפו שינויים משמעותיים. בעלי סייט וברוקרים דיווחו כי, המשתתפים בסייט דחו מספר רב של קופסאות שהוצעו למכירה, כשההערכה הגבוהה ביותר על היקף הסחורה שנותרה על השולחן מגיעה לשיעור של כ-25% מסך הסחורות שהוצעו למכירה.

אחד מבעלי הסייט ההודים אמר כי, "זה כבר שנים שלא הייתי עד לאווירה כה שלילית בסייט". לדבריו, בעלי סייט כבר הביעו את מורת רוחם בפני דה בירס בשני הסייטים הקודמים מכך שהמחירים גבוהים מדי, ואינם מאפשרים לייצר מלוטש רווחי. "לא זכינו באף תגובה מצד דה בירס, כך שלא היתה לנו ברירה אלא להשאיר את הסחורה על השולחן בסייט דצמבר."

אנגלו אמריקן, החברה האם של דה בירס, ציינה באחרונה במצגת למשקיעים כי מחירי הגלם הכוללים עלו בשנה האחרונה ב-7%.

הסנטימנט השלילי בסייט משקף את האווירה השוררת בשוק הגלם. ביקוש נמוך מיצרנים נצפה גם במכירת סוף השנה של אלרוסה, שהתקיימה במקביל לסייט של דה בירס בין ה-8 ל-12 בדצמבר. לדברי מקורות בענף, המחירים הכוללים של אלרוסה ירדו קמעה.

יש לציין כי דה בירס ריככה באופן זמני את דרישותיה מבעלי הסייט שהשתתפו בסייט דצמבר, כדי לאפשר ליצרנים הפועלים תחת הסכמי השבחה במדינות אפריקה, לדחות עד מחצית מהסחורה אותה תכננו לרכוש בסייט דצמבר ועד לסייט הראשון של שנת 2015. לחלופין יכלו היצרנים לבחור לדחות קופסה אחת בכל קטגוריית גלם במהלך תקופה של עד 6 חודשים, כפי שמקובל באופן מסורתי. לדברי דה בירס, ההקלה בדרישות בוצעה בתגובה למשוב שהתקבל מיצרנים אלה, והיא לא תוכל לעמוד ביעדי הייצור שלהם שנקבעו מוקדם יותר השנה בהסכמי ההצעות המתוכננות ( ITO ).

החריג היחיד לביקוש החלש השורר בשוק נובע מהדחיות לסחורה זולה, שלדברי המתווכים היה קושי קל למכור בסייט או בשוק המשני. המסחר הכולל בגלם בשוק המשני היה חלש למרות שכמעט כל הקופסאות הוצעו למכירה במחירי הפסד ובתנאי אשראי נדיבים ביותר.