פיליפ מילייה: המחיר הנמוך של הנפט צפוי להיטיב עם ענף היהלומים

פיליפ מילייה: המחיר הנמוך של הנפט צפוי להיטיב עם ענף היהלומים

כך אמר מנכ"ל דה בירס, בפגישה עם בעלי הסייט לציון שנת הפעילות הראשונה בחברונה שבבוצוואנה, בה גם סקר את מגמות הצריכה והייצור ב-2015

מחירי הנפט הנמוכים צפויים להפיק תועלת לתעשיית היהלומים, כך אמר מנכ"ל דה בירס, פיליפ מילייה בפגישה עם בעליי הסייט של דה בירס ודווח ב- miningweekly . בקבלת פנים חגיגית שהתקיימה בחברונה לציון שנת המכירות הראשונה לבעלי סייט בבירת בוצוואנה, תיאר מילייה כיצד מגמת הירידה במחירי הנפט בעולם טומנת בחובה פוטנציאל להגברת הפעילות בשוקי היהלומים של ארצות הברית, המובילה את השוק העולמי בצריכת יהלומים, ושל הודו, שכלכלתה צפויה לצמוח השנה ב-5.5%.

לדברי מילייה, עסקי היהלומים צפויים לשגשג גם בסין ששמה דגש על הצריכה במטרה לאזן את הכלכלה. "כל זאת מראה שיש לענף היהלומים מספיק הזדמנויות", אמר מילייה בהדגישו את חשיבות האספקה, המימון והביקוש להמשך הצלחתה של תעשיית היהלומים. מילייה עמד על השקעותיה של דה בירס בייצוב שרשרת האספקה, ופירט כיצד פרויקט Cut 8 במכרה ג'וואננג ( Jwaneng ) בבוצוואנה יתרום עוד 100 מיליון קרט ופרויקט ונשיה ( Venetia ) בדרום אפריקה יפיק עוד 80 מיליון קרט.

עוד הציג מילייה את דרישותיה הקפדניות של דה בירס לשקיפות פיננסית, במטרה למנוע מכירת יהלומים במלאי במחיר נמוך מערכם הריאלי בשל לחצים עונתיים, ואת הטכנולוגיה שפיתחה החברה לזיהוי אבנים סינתטיות והרחקתן מהמסחר הלגיטימי.