הרשת החברתית אינטסגרם (
Instagram
), דורגה במקום הראשון במחקר של חברת
L2
האמריקאית שמדד את מידת השפעתה והשימוש בה, כך מדווח אתר
jckonline
. ממצאי המחקר מאוששים את הפופולריות הגדלה של הרשת בקרב בני נוער וצעירים בגיל 20+.
להלן עיקרי הממצאים:
·
פייסבוק רכשה את אינסטגרם ב-1 מיליארד דולר בשנת 2012 וכיום מוערכת החברה ב-35 מיליארד דולר. ללא ספק זה אחד הצעדים החכמים ביותר שביצעה פייסבוק לאור נטישתם של למעלה מ-3 מיליון צעירים בין השנים 2011-2014. כעת מגיעה הרשת החברתית הפופלרית בעולם לקהל חשוב זה ששומר אותה בחיים.
·
אותם צעירים מכנים את אינסטגרם, "הרשת החברתית הכי חשובה"
·
המותגים אשר נהנים מחשיפה אורגנית של 100% אימצו את הפלטפורמה בשמחה ונהנו מחלון הזדמנויות שקרוב לוודאי ייסגר בקרוב.
·
הקטגוריות שזוכות במספר הגדול ביותר של עוקבים באינסטגרם הן בסדר יורד: בגדי ואביזרי ספורט (בהובלת נייקי ואדידס אשר בנו קהילות עצומות ברשת), אופנה, כלי רכב, משקאות, מוצרי צריכה אלקטרוניים, תיירות (הקטגורייה הצומחת ביותר בפלטפורמה) ויופי.
·
היחס בין תדירות הצפייה בסרטונים ברשת לעומת פוסטים רגילים נותר ללא שינוי ברבעים האחרונים ונמצא בסביבות 5%-6%. קטגוריית בגדי הספורט זוכה במעורבות הגבוהה ביותר עם ממוצע של 1.37% מעורבות בפוסטים.
·
כשליש מהמותגים שמפרסמים לפחות פוסט אחד בשבוע באינסטגרם עדיין נהנים ממגמה של עלייה במספר העוקבים.