נשיא סיירה לאון ביקר בבורסה היהלומים הישראלית

נשיא סיירה לאון ביקר בבורסה היהלומים הישראלית

נשיא הבורסה, יורם דבש, והנהלת הבורסה ארחו היום (ה') את נשיא סיירה לאון, ארנסט ביי קורומה, פמלייתו, וצוות של משרד החוץ הישראלי ושגריר ישראל בסיירה לאון, בחדר ההנהלה של הבורסה
ארנסט ביי קורומה (Ernest Bai Koroma) , נשיא הרפובליקה של סיירה לאון המבקר בימים אלו בישראל, ביקר היום (ה') בבורסת היהלומים הישראלית. נשיא הבורסה, יורם דבש, וחברי הנהלת הבורסה ארחו את קורומה ופמלייתו בחדר הישיבות של הבורסה. מנכ"ל הבורסה, אלי אבידר הנחה את קבלת הפנים. נשיא סיירה לאון הגיע לבורסה מלווה בפמליית שרים המלווה אותו בביקור בישראל, וצוות של משרד החוץ ברשות שגריר ישראל לסיירה לאון, פול הירשזון (Paul Hirschson).
 
         נשיא סיירה לאון ביקר בבורסה היהלומים הישראלית
         נשיא הבורסה, יורם דבש ונשיא סיירה לאון, ארנסט ביי קורומה
         צילום: פוקס

נשיא הבורסה, יורם דבש, אמר כי הוא מקדם בברכה את הנשיא קורומה ומודה לו שכיבד את בורסת היהלומים בביקורו. "לישראל ולסיירה ליאון מסורת משותפת ארוכה בתחום היהלומים. סיירה לאון היתה מדינת מפתח שעזרה בפיתוח וקידום תהליך קימברלי ועל כך אנו מודים לה. חברי הבורסה שמגיעים לסיירה לאון מרגישים בטוחים, ואני מתייחס לכך כדבר מובן מאליו. הזמנו אותך, הנשיא קורומה, עוד בשנת 2008 לכנס הגלם שהתקיים בישראל, אך נבצר ממך להגיע וסגנך ייצג אותך. אנו רוצים להזמין אותך שוב לקונגרס היהלומים העולמי שיתקיים בישראל בשנת 2018. אנו נשמח אם תגיע ותהיה אורח הכבוד בכנס. תודה שהגעת ללבקר בבורסת היהלומים הישראלית".
 
        נשיא סיירה לאון ביקר בבורסה היהלומים הישראלית
        כל אנשי הנשיא
        צילום: פוקס

נשיא סיירה לאון, קורומה, הודה לנשיא דבש על האירוח ואמר: "אנו שמחים להיות כאן היום. ההזמנה בשנת 2008 הגיע אלי 45 יום אחרי היבחרי לנשיאות ולא יכולתי להגיע. הפעם הגעתי בעצמי. היהלומים הנמצאים בסיירה לאון הם מתנת האל למדינה, ואנו שמחים שיש לנו שותפים לעסקי היהלומים. סיירה לאון ידעה קשיים אבל יצאנו מהם מחוזקים ואנו שותפים מלאים בתהליך קימברלי והמסחר מתנהל בצלחה".

        נשיא סיירה לאון ביקר בבורסה היהלומים הישראלית
        "שמחים שיש לנו שותפים לעסקי היהלומים"
        צילום: פוקס

"יש הזדמנויות לפיתוח מרבצי יהלומים במדינה, אם כי מרבצי הכרייה האולוואלית מצטמצמים, יש עדיין יהלומים בקימבלרטים שניתנים למחקר ומציאה. אנו רוצים להמשיך להיות פעילים בענף היהלומים ולשווק את היהלומים המיוחדים שלנו. משקיע בסיירה לאון יקבל את ההחזר על ההשקעה שלו, אך גם סיירה לאון תקבל את חלקה ההוגן ביהלומים. זהו מצב בו כולם מרווחים. אנו כממשלה באנו לישראל על מנת לקדם ולבסס את היחסים שלנו עם מדינת ישראל בכל התחומים".
 
שגריר ישראל בסיירה לאון, פול הירשזון, שליווה את פמליית הנשיא בביקורה בישראל אמר כי, "בסיירה לאון יש הזדמנויות עסקיות, ובעיר הבירה, פריטאון, מרגישים בטוח ונעים להסתובב. השגרירות וצוותה מוכנים לעזור לכל יזם המעוניין בכך".

לאחר הברכות ירדה פמליית הנשיא והמלווים לסיור באולם המסחר ובאגף הטכנולוגי של הבורסה.

       נשיא סיירה לאון ביקר בבורסה היהלומים הישראלית
       שני הנשיאים בוחנים את הסחורה מקרוב במהלך סיור באולם המסחר
       צילום: פוקס