סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-4.4.2017

סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-4.4.2017

הסיכוי לעלית ריבית באירופה ירדה משמעותית בשבוע האחרון והיורו חטף מול הדולר כמובן על רקע מצב זה; סקירה שבועית מבית "טל נפתלי רוזנפלד יעוץ פיננסי אישי ואובייקטיבי"
אנחנו עדיים רואים בגוש היורו אינדיקטורים המצביעים על עליה באינפלציה, עם זאת, מדד המחירים לצרכן מראה עצירה ו/או נסיגה במדינות שונות כמו בלגיה, ספרד, גרמניה ולכן הציפיות ארוכות הטווח ירדו משמעותית. נתונים אלו מעידים על העובדה שהבנק המרכזי לא מתכוון להפסיק צעדים פיסקליים או מוניטריים בקרוב ובכך הבנק האירופאי ממשיך בניתוק בהיבט המדיניות מהבנק המרכזי בארצות הברית, הסיכוי לעלית ריבית באירופה ירדה משמעותית בשבוע האחרון. היורו חטף מול הדולר כמובן על רקע מצב זה.

בארצות הברית אנחנו רואים את ציפיות הצמיחה מתיצבות סביב 2% לטווח הקרוב והרחוק.

ביפן אנחנו רואים את שיעור האבטלה ב-2.8%, מדהים. הייצור התעשייתי הראה תוצאות טובות מן הצפוי. יש גם התרחבות של האשראי אשר נלקח על ידי תאגידים במדינה. היינו מצפים לעליה באינפלציה תחת נתונים כאלה, אבל לא...

שווקים מתעוררים, הבנק המרכזי במקסיקו, כצפוי, העלה את הריבית ל-6.5%. אנחנו למדים שהנשיא טראמפ מרכך את הרטוריקה שלו בדבר ביטול הסכם הסחר, נפטא, סימן חיובי לכלכלת מקסיקו.

בברזיל המכירות הקמעונאיות ממשיכות לאכזב, מחנק האשראי במדינה הוא אירוע מתמשך, עם זאת, יתכן שאנחנו רואים תחתית לקראת התייצבות. המשקיעים ממשיכים לרדוף אחר תשואה, ואיגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים של אינדונזיה מרויחות מהמצב כאשר תשואת האיגרת יורדת לאזור 7% מאזורים של 8.4%.

בישראל אנחנו רואים את הרכישות בכרטיסי אשראי תופסות שוב את קדמת הבמה מבחינת הוצאות הצרכנים וזאת בניגוד לרבעונים קודמים שהצביעו על התמתנות בצריכה הפרטית. אנחנו רואים האטה בלקיחת המשכנתאות ברבעון האחרון אשר מראה ירידה של כ-13% מול רבעון שנה קודם. בסכום המשכנתא הממוצעת נרשמה עלייה חדה של 13% לעומת שנת 2015 והיא עומדת על 660,000 שקלים.

המשך שבוע יעיל ורווחי ככל הניתן ופסח שמח!

טל נפתלי רוזנפלד