ועדת ביקורת

ועדת ביקורת

 
ועדת הביקורת של הבורסה היא שליחת הציבור והיא מתפקדת כ"כלב השמירה" של חברי הבורסה מתוקף היותם בעלי מניות - תפקידה המרכזי הוא לעקוב מקרוב אחר עבודתם של נבחרי הציבור ושל הסגל המקצועי ולוודא כי פעילותם תואמת את כללי הבורסה והחלטותיה.

הועדה בוחנת את דרך קבלת ההחלטות של הנהלת הבורסה ושל הועדות השונות והיא דואגת לכך שכל נושאי התפקידים ישמרו על נוהלי עבודה תקינים תוך שקיפות מלאה.

בועדה, שמשמשת גם כועדת ביקורת של מפעלי הבורסה, מכהנים עד תשעה חברים, אשר נבחרים בבחירות שמתקיימות במועד של הבחירות להנהלת הבורסה.

הועדה פועלת כגוף עצמאי ובלתי תלוי והיא ממנה מתוכה נציגים שפועלים במסגרת ועדות הבורסה השונות. היא בודקת ובוחנת כל פנייה או תלונה שמגיעה אליה ומקפידה לעקוב מקרוב אחר הפעילות של חברי ההנהלה ושל הועדות תוך שימת דגש על אופן קבלת ההחלטות ודרך ביצוען.

במהלך הפעילות השוטפת, על פי החלטת הועדה ובהתאם לנסיבות יכולה הועדה לפרסם את ממצאיה על לוחות המודעות שבאולם הבורסה תוך שהיא מוסרת לציבור מידע רלוונטי.

אחת לשנה, במסגרת האסיפה הכללית השנתית, מגישה ועדת ביקורת דוח שנתי לציבור חברי הבורסה. במסגרת הדוח מסכמת הועדה את פעילותה ואת ממצאיה במהלך השנה שחלפה, תוך אזכור אירועים חריגים (חיוביים ושליליים), כמו גם המלצות לשיפורים ותיקונים בעתיד.
     
 
ליצירת קשר עם הועדה