נשיא הבורסה, יורם דבש: הביקוש למסחר האלקטרוני עולה, זה העתיד

נשיא הבורסה, יורם דבש: הביקוש למסחר האלקטרוני עולה, זה העתיד

את הדברים אמר אתמול (ג') נשיא הבורסה ביום עיון בנושא מסחר אונליין שקיים מכון היהלומים הישראלי וצוות מערכת Get Diamonds בבורסה לאבני חן
יום עיון בנושא מסחר מקוון התקיים אתמול (ג') בבורסה לאבני חן, בהשתתפות נשיא הבורסה, יורם דבש, יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, עו"ד אלי שמעוני וצוות מערכת המסחר Get Diamonds, פלטפורמת השיווק ברשת של ענף היהלומים הישראלי. יום העיון עסק במספר נושאים ובהם, בחירת ערוצי השיווק, הדרך האופטימלית להצגת יהלומים, אמינות, נראות, היבטים משפטיים ועוד.
 
          נשיא הבורסה, יורם דבש: הביקוש למסחר האלקטרוני עולה זה העתיד 
          "תפעלו במערכת והיא תהיה הצלחה". נשיא הבורסה, יורם דבש
          צילום: מכון היהלומים הישראלי

נשיא הבורסה, יורם דבש פתח את האירוע ואמר כי, "Get-Diamonds הוא מיזם חדש ואת ההשקה הבינלאומית שלו נעשה בתערוכת הונג הקרובה וכן בתערוכת JCK בלאס וגאס. במערכת יש כבר אלפי לקוחות שנרשמו, ולמעלה מ-90,000 יהלומים המוצעים למכירה באתר. זה עדיין לא מספיק, אנחנו צריכים אתכם, שתעבדו ב-Get-Diamonds כדי להגדיל את המלאי באתר, ולהעלות את האטרקטיביות שלו. הביקוש למסחר האלקטרוני עולה, וחנויות פיזיות נסגרות עקב כך. זהו העתיד. תפעלו במערכת והיא תהיה הצלחה".

יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר, אמר כי, "מכון היהלומים משקיע רבות בתחום השיווק האינטרנטי, מתוך מחשבה שזהו השיווק של המחר. גם עכשיו, כשתקציב המכון קטן, לא קיצצנו בתחום הזה. אנו עומדים על כך שכל מה שקשור בפיתוחים טכנולוגיים לא יפגע, לא מיזם Get-Diamonds לשיווק B2B, וולא מיזם ג'יימס אלן לשיווק B2C".
 
         
          השיווק של המחר. יו"ר מכון היהלומים, שמואל שניצר
          צילום: מכון היהלומים הישראלי         

עו"ד אלי שמעוני, שהרצה ביום העיון, אמר: "המפתח להצלחה באתרי מכירה מקוונים היא המאסה הקריטית. צריך מספיק היצע ללקוחות, ושההיצע יהיה מגוון. כשיש באתר מגוון גדול של מוצרים, אי אפשר להתעלם ממנו ואפשר למכור בו הכל. המסחר העולמי באינטרנט צומח מדי שנה ב-15%, ויש פה מקום להתפתחות גדולה. אחד הדברים שצריך לזכור במכירת יהלומים ותכשיטים הוא כי יש לשמור על רמת אמון גבוהה, במיוחד כשמדובר במוצר יקר כמו יהלומים. אתם, כסוחרים, צריכים לדעת מה קהל הלקוחות מחפש, ולכוון את המוצרים שלכם אליו".

עוד הוסיף שמעוני כי, "דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא הנראות של המוצר, במיוחד כשמדובר ביהלומים ובתכשיטים. בין אם הלקוח הוא לקוח סופי או סוחר, חשוב שהתמונה של היהלום תהיה מקצועית וטובה. בסופו של דבר, המוצר שלכם צריך להיראות טוב. גם סוחרים הם אנשים, ואנשים קונים באמצעות העיניים. מסחר באינטרנט דורש השקעה ראשונית גדולה, אך בהשוואה לפתיחת חנות פיזית זו השקעה קטנה מאד. המסחר באינטרנט דורש גם סבלנות מרובה. אפילו אתרים כמו אמזון ואיביי התחילו בקטן, וצמחו והגיעו למה שהם היום".