סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-13.10.2016

סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-13.10.2016

עליית הריבית בארצות הברית הופכת לעובדה לקראת סוף השנה ואנו רואים את השוק עושה את ההתאמות הדרושות דרך איגרות החוב ושוק המטבעות העולמי; הליש"ט צנח ב-6% מול הדולר
מדדי המניות סביב העולם שמרו על יציבות בשבוע האחרון, מדדי ארצות הברית וישראל ירדו כ-0.5% בעוד מדדי אירופה הציגו עליות. טוויטר התרסקה ב-20% לאחר שלא הצליחה, שוב, למצוא קונה לחברה.

אחד הסיפורים החמים השבוע היה צניחת הלירה הבריטית ביותר מ-6% מול הדולר, הירידה החדה מאז הברקזיט. פעילי השוק תולים את התנודה החדה במסחר האלוגריתמי. עוד באירופה, איגרות החוב של המדינה ירדו בהתאם למגמה העולמית ותשואתן עלתה, המטבע החלש לא עוזר.

נראה שמניות הבנקים מתייצבות, מלבד באיטליה, שם חילוץ הבנק "מונטה דה פסי" אומר שתהיה תספורת רצינית לבעלי הפקדונות, זו בעיה, לא מדובר על מחזיקי איגרות חוב אלא פקדונות. ביוון האבטלה ממשיכה לרדת - 23%... בגרמניה, הזמנות חדשות ממפעלים הפתיעו בעוד הם מונעים על ידי ביקוש חיצוני אך הביקוש הפנימי די חלש.

עליית הריבית בארצות הברית הופכת לעובדה לקראת סוף השנה ואנו רואים את השוק עושה את ההתאמות הדרושות דרך איגרות החוב ושוק המטבעות העולמי. ממוצע דרישות האבטלה ירדו לשפל שלא נראה מאז 1973. כרגע ההסתברות לעליית ריבית עומדת על למעלה מ60%, לכן הדולר מתחזק מול המטבעות הצולבים העקריים. עבור הסחורות, התחזקות הדולר היא בשורה לא טובה.

על אף עליית הריבית הקרבה אנחנו רואים זרימת כספים נמשכת לקרנות של איגרות חוב בתשואה גבוהה, גם של סקטור האנרגיה, המרדף אחר תשואות נמשך.

במדינות המתעוררות אנחנו רואים את שוק המניות הברזילאי ממשיך להוסיף לערכו, וממשיך שנה נהדרת אחרי שנים זוועתיות. המטבע המלזי נחלש משמעותית על רקע התחזקות ההערכות לעליית ריבית בארצות הברית.

יתרות המט"ח של ישראל ממשיכות לעלות וכמעט נוגעות ב-100 מיליארד דולר. אצל שכנתנו הגדולה מצרים, שוק המניות ממשיך לעלות על רקע הסכם עם קרן המטבע להלוואה גדולה, הלירה המצרית ממשיכה להיחלש.

גמר חתימה טוב

טל נפתלי רוזנפלד