סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-21.3.2017

סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-21.3.2017

בשוקי המניות, רכישות של תעודות סל הגיעו לשיא ברבעון האחרון. מדד הקבלנים בארצות הברית מראה ביצועי יתר על פני המדד הרחב; סקירה כלכלית מבית טל נפתלי רוזנפלד
נתחיל בארצות הברית, שם הפדרל ריזרב העלה את הריבית כצפוי. בניגוד לציפיות ראינו את הדולר נופל מול מטבעות העיקריים ואת מדדי המניות עולים. זאת בגלל שהכלכלנים ציפו שהבנק יעיד על העלאות תדירות יותר של הריבית השנה, אך זה לא קרה. עדיין הסקרים מצביעים על עוד 3 העלאות השנה, בניגוד לפד שרואה עוד 2.

בנתונים אחרים, דו''ח הבניה האחרון בארצות הברית, הצביע על שיפור באישורי בניה לבתים פרטיים ולבניינים. דוח המשרות הפנויות הצביע על שיפור נוסף בשוק העבודה האמריקאי. הציפיות להוצאות הוניות, קפקס, על ידי החברות הראה שיפור. הכסף רץ והתקציב נגמר, לקונגרס האמריקאי יש עד אמצע יולי להגיע להסכמה בנוגע להעלאת תקרת החוב.

מבזקי אירופה

באיחוד האירופי עדיין שומעים את הבנק המרכזי מדבר על העלאת הריבית בעוד תוכנית התמריצים עדיין בפעולה. הבנק גאה בתוצאות הפעילות שלו והעדות המרכזית להצלחה היא שעלויות ההלוואה הנמוכות בשווקים חלחלו לכלכלה ה"אמיתית".

אנחנו רואים את אנגליה שומרת על כלכלה צומחת ובריאה גם ואולי לנוכח האתגרים המונחים לפניה, מדברים על העלאת ריבית במדינה. בגרמניה היינו מצפים לצמיחה חזקה יותר במשכורות העובדים לאור חוזקו של שוק העבודה במדינה. בעקבות תוצאות הבחירות בהולנד, מצבה של מארי לה פן, מועמדת הימין הקיצוני בצרפת מדרדר בסקרים.

ביפן, בטווח הבינוני, הין צפוי להיחלש בשל הפער המשמעותי הנפתח בין ריביות שתי המדינות המשתקפות באיגרות החוב של המדינות.

בכלכלות המתעוררות, המטבעות המקומיים עלו בחדות לאור ההצהרה היונית של הנגידה בארצות הברית. המשקיעים רודפים אחר תשואות ובדרך מורידים את תשואת איגרות החוב של אותן מדינות מתעוררות. בנוסף, מדדי המניות של מדינות מתעוררות עקפו את ארצות הברית במונחי דולר.
בסין עלתה הריבית לאחר העלאת הריבית על ידי הפד.

בשוקי המניות, רכישות של תעודות סל הגיעו לשיא ברבעון האחרון. מדד הקבלנים בארצות הברית מראה ביצועי יתר על פני המדד הרחב. ראינו יציאות כספים משמעותיות ממדדי איגרות חוב בסיכון גבוה, ייתכן שהצהרות הפד ישנו את המגמה הזו. הזהב ממשיך את מסע העליות שלו בתגובה לדברי הנגידה האמריקאית.

מי ייתן והמשך השבוע יהיה יעיל ורווחי ככל הניתן

טל נפתלי רוזנפלד