סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-27.2.2017

סקירת שוק ההון העולמי נכון ל-27.2.2017

ייתכן שהעלאת הריבית הנוספת בארצות הברית תעצור את  הראלי האדיר, אבל נצטרך להמתין לדוח התעסוקה כדי לראות. סקירה שבועית מבית טל נפתלי רוזנפלד
בארצות הברית העלאת הריבית הבאה מתקרבת וככל הנראה תתרחש כבר במארס הקרוב, הבנק המרכזי יקבל בכך גמישות מוניטרית מסוימת במקרה ונראה שינוי לרעה במדדים הכלכליים. ייתכן שהעלאת הריבית הנוספת תיתן ברקס לראלי האדיר שראינו. נצטרך להמתין לדוח התעסוקה שיתפרסם בשבוע הבא עלינו לטובה, כדי לראות האם עליית הריבית מתקרבת או מתרחקת.

בנוסף, הבנק המרכזי יתכנס לדון באי המשך השקעה מחדש של איגרות חוב שנפדו במסגרת ההרחבה הכמותית ההיסטורית. חברי הבנק המרכזי רואים בעליית האינפלציה איום מתון מאוד לכלכלה.

עוד בנושא האינפלציה, כנראה שההשקעה הגבוהה בתשתיות אותה הבטיח טראמפ בבחירות, תידחה לכל המוקדם לתחילת השנה הבאה. חלק מהסחורות ירדו לאחר הידיעה ואולי נראה נסיגה ברפלציה. בכל אופן אנחנו כבר רואים ירידות במניות חברות התשתיות.

בנוסף, רפורמת המס של טראמפ תגיע ככל הנראה בקיץ ואנו רואים את החברות הקטנות, הצפויות להיות הנהנות העיקריות מרפורמה זו, מתמחרות מחדש את עצמן. עוד התפתחויות טראמפיות: הטלת מכסים על מוצרים הבאים מעבר לגבול עשויות לתת לשוק העבודה דחיפה משמעותית. ראינו את המניות החברות הקמעונאיות יורדות. הנשיא גם נסוג מהחלטתו של אובמה להקטין את השימוש בבתי כלא פרטיים למטרות רווח.

באירופה אנחנו רואים שכלל היבשת יוצאת ממצב דפלציוני, ובממוצע האינפלציה מתקרבת ל-2% על אף שישנה שונות רחבה בין מדינה למדינה.
בצרפת, לקראת הבחירות שם אנחנו רואים את פרנסואה באירו מצטרף למחנה של מקרון ובכך מחליש את המחנה של לה-פן. איגרות החוב הממשלתיות מראות שהן מעדיפות את מקרון משום שהתשואות יורדות ומשדרות רוגע יחסי. אנו רואים את סקר היצור מגיע לרמה הגבוהה מאז 2011.
תשואת איגרת החוב הממשלתית של גרמניה לתקופה של שנתיים נמצאת בשפל חדש. גרמניה גם פרסמה עודף שיא בחשבון השוטף.

הזהב השחור התחזק השבוע בשל עליה נמוכה מהצפוי במלאים. אנו רואים את התפוקה של הנפט בארצות הברית ממשיכה לעלות ובהתאמה, יצוא הנפט עף לשמיים- הסעודים בטוח לא אוהבים את זה.

בינתיים בשווקים המתעוררים, במקסיקו אנחנו רואים את האינפלציה ממשיכה מעלה. רמת הלחץ בכלכלה ירדה לרמת טרם בחירתו של טראמפ והמטבע ממשיך להתחזק בימים האחרונים. בברזיל אנחנו רואים מחנק אשראי בתחום ההלוואות. יחד עם זאת אנחנו רואים את איגרות החוב לשנתיים מציגה תשואה נמוכה ביותר בשנים האחרונות, אולי תנועה זו תשחרר קצת יותר אשראי. באופן כללי, מטבעות של שווקים מתעוררים חזרו לרמתם טרום בחירת טראמפ.

מי ייתן והשבוע יהיה יעיל ורווחי ככל הניתן

טל נפתלי רוזנפלד