המכירות במהלך חגיגת הקניות של הבלק פריידי וחג ההודיה הסתכמו ב-12.1 מיליארד דולר, מתוכם 10.4 מיליארד דולר בבלק פריידי ו-1.8 מיליארד בחג ההודיה
נתונים ראשוניים שהתקבלו לאחר חג ההודיה והבלק פריידי בארצות הברית, מעידים כי המכירות בחנויות ירדו לעומת השנה שעברה, אך המכירות המקוונות באינטרנט ובמכשירים ניידים רשמו זינוק מרשים, כך מדווח אתר רפפורט. המכירות במהלך היומיים האלה הסתכמו ב-12.1 מיליארד דולר, מתוכם 10.4 מיליארד דולר בבלק פריידי ו-1.8 מיליארד בחג ההודיה.
בלק פריידי שומר על מעמדו כיום המכירות הגדול ביותר של השנה, אשר מסמן את תחילת עונת הקניות לקראת החגים בארצות הברית. על פי ההערכות צפויות המכירות באינטרנט בבלק פריידי לעלות ב-14% לעומת השנה שעברה ל-2.72 מיליארד דולר, בעוד שבחג המולד צפויה עלייה של 25% ל-1.73 מיליארד דולר. נתוני ם סופיים ייתקבלו בשבועות הקרובים.
חלקן של הקניות באמצעות מכשירים ניידים מסך המכירות המקוונות עמד על 34% בעוד שמחשבי לוח (טאבלט) תרמו 15% לחגיגה. מכירות מבוססות טלפונים חכמים זינקו ב-70% לעומת השנה שעברה והיוו 22% מסך המכירות הכולל. מכירות באמצעות האייפון של חברת אפל היוו 67% מהמכירות במכשירים ניידים, בעוד שהמכירות דרך האייפד הגיעו ל-84%.
ההנחה הממוצעת לקנייה מקוונת היתה 24% כשהמדיה החברתית ומודעות הדיספליי היו "אבני החן הנסתרות" של ההנחות הגדולות, אך רק 3% מהצרכנים ניצלו את האפשרות להנות מהנחות גדולות יותר בבלק פריידי.