בורסת היהלומים מתרחבת

בורסת היהלומים מתרחבת

לאחר 15 שנה בורסת היהלומים הישראלית שוב מתרחבת  ומוסיפה לשטחה כ – 11,500 מ"ר של משרדים. הנשיא, אבי פז: "מדובר בהישג משמעותי ביותר שיאפשר לנו לפתח את את הענף ולהצעיד את הבורסה קדימה".
היום, בנוכחות ראשי בורסת היהלומים נחתם בצורה חגיגית החוזה לחיבור 10 הקומות העליונות של בניין "יהלום" לקומפלקס הבניינים המאובטח של בורסת היהלומים ויתווספו. עם חתימת ההסכם יתחילו העבודות לצירוף 11,500 מ"ר  לכ – 80,000 המ"ר של משרדים שהיו בקומפלקס עד היום.
 
להתרחבות של הבורסה יש השלכות רבות בנוגע ליכולת של חברות להגדיל את היקף העסקים שלהן כמו גם יצירת אפשרות לקלוט בישראל חברות בינלאומיות שמבקשות לפעול כאן מזה זמן רב.
 
מצוקת השטחים במתחם הבורסה הגיעה לשיא בשנים האחרונות וזאת לנוכח העובדה שחברות מחו"ל מבקשות להעביר לישראל את מרכז העסקים שלהן. במהלך שנים אלה חיפשו ראשי הבורסה דרכי פתרון שונות וההסכם שיחתם יאפשר לבורסה להמשיך ולהתפתח ולהוביל את ענף היהלומים העולמי.
 
חותמים על ההסכם: סגן הנשיא והגזבר - יאיר סהר והנשיא - אבי פז.

אבי פז, נשיא בורסת היהלומים אמר במעמד החתימה על החוזה כי מדובר בהישג אדיר לענף היהלומים הישראלי - "חיבור 10 הקומות לקומפלקס של הבורסה מאפשר לנו לגדול ולהתפתח ולא פחות חשוב מכך, הוא גם מאפשר לחברות בינלאומיות גדולות ומכובדות להגיע לישראל ולהעביר לכאן את העסקים שלהן. אין לי ספק שענף היהלומים בפרט והכלכלה הישראלית בכלל ייהנו מההתרחבות שלנו ויצאו נשכרים מהעסקה הזו".
 
פז הודה לכל מי שהיה מעורב במו"מ ובחתימה על החוזה ובעיקר לנשיא הכבוד של הבורסה, יצחק פורם שתרם רבות לקידום העסקה, למשה נמדר שתמף במו"מ, לסגנו - קובי קורן, שקידם את המהלך ועומד בראש הועדה האחראית על הנושא ולמנכ"ל הבורסה, יאיר כהן.
 
בבורסת היהלומים הביעו סיפוק רב מההתפתחות האחרונה ומציינים כי הם מקווים שזוהי סנונית ראשונה אשר תסייע בפתרון מצוקת הדיור המיידית ובתקווה שבעתיד הקרוב תמצא דרך להקים בניין נוסף ולצרפו לקומפלקס הבניינים.
 
טקס החתימה על ההסכם.
 
יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה ציין כי עבודות התשתית הדרושות לחיבור 10 הקומות צפויות להסתיים בתחילת שנת 2009 ואכלוס הדיירים צפוי להתחיל בהתאם.
 
קובי קורן, סגן הנשיא ויו"ר הועדה אמר כי הוא "רואה בפרוייקט הזה אינטרס עליון של כל הצדדים. מדובר בעסקה שהיא WIN WIN. היעד שלנו הוא שבעוד כשנה מהיום הבניין יהיה בניין אחיד עם מערכות מושוות וכולם ישכחו שבמשך 15 שנה הקומות העליונות היו נפרדות".
 
יצחק פורם, נשיא הכבוד של הבורסה הודה לנשיא פז ולסגנו קורן ואמר כי "מרגע שנשיא הבורסה וסגנו לקחו את המו"מ לידיהם נמצאו פתרונות לכל הבעיות שהתעוררו במהלך המו"מ ואני מודה להם על הנחישות והתבונה שהביאו אותנו לרגע הזה".