שגריר יפן ביקר בבורסה

שגריר יפן ביקר בבורסה

שגריר יפן, יושינורי קאטורי, ביקר בבורסת היהלומים עם רעייתו ועם הנספחים המסחריים והתרבותיים של יפן בישראל. בעקבות הביקור יפעל השגריר להקמת משלחת של אנשי עסקים יפנים בבורסה הישראלית.
נשיא בורסת היהלומים, אבי פז, אירח את שגיר יפן ואת פמלייתו בפגישה שהוגדרה כטובה ופורייה. בפגישה נכחו גם נשיא הכבוד של הבורסה, שמואל שניצר, שזכה לאחרונה בפרס יצואן מצטיין ליפן לשנת 2007, אילן סמואל, חבר הנהלת הבורסה ששימש לאחרונה כנציג הבורסה במשלחת של ראש הממשלה ליפן ומנכ"ל הבורסה, יאיר כהן.

במהלך הפגישה הוצגה בפני השגריר ופמלייתו פעילות הבורסה הישראלית בשוק היפני וכמו כן הוצגו גם הנתונים הכלכליים של המסחר בין שתי המדינות בתחום היהלומים בשנים האחרונות.

נשיא הבורסה הציג בפני השגריר את הפוטנציאל העצום, שקיים למסחר בין שתי המדינות ועל פי הצעתו של הנשיא הורה השגריר לנספח המסחרי של יפן בישראל לפעול להקמת משלחת של אנשי עסקים יפנים הפעילים בתחום היהלומים לצורך הגעתם לישראל לביקור רשמי בבורסת היהלומים הישראלית. הביקור של משלחת העסקים היפנית נועד להכרות של אנשי העסקים היפנים עם ענף היהלומים הישראלי ועם היהלומנים הישראלים וזאת לצורך הרחבת הפעילות העסקית בתחום זה.

אילן סמואל, שמואל שניצר, אבי פז והשגריר היפני
 
במהלך ביקורו בבורסה סייר השגריר גם באולם המסחר והוא התרשם מאד מהפעילות השוקקת והענפה שמתקיימת בבורסה.

הנשיא, אבי פז מסר בסיום הפגישה – "אני שמח על כך שהשגריר היפני אימץ את היוזמה שלנו להביא לבורסה משלחת רשמית של אנשי עסקים יפנים. היוזמה הזו נועדה על מנת לפתח את המסחר שלנו עם יפן המהווה עדיין שוק פוטנציאלי משמעותי ביותר עבור חברי הבורסה הישראלית".

השגריר היפני מבקר באולם המסחר

 
פז הוסיף ואמר – "אנחנו פועלים על מנת שכאשר תהיה התאוששות כלכלית ביפן, היהלומנים הישראלים יוכלו להנות ממנה. צריך לזכור שבסוף שנות ה – 90 ובתחילת שנות ה – 2000 היוותה יפן שוק גדול במיוחד עבורנו. נתח השוק הישראלי בערך היהלומים שנסחרו ביפן היה למעלה מ – 25% מסך השוק היפני. בעקבות המיתון הכלכלי ביפן בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בסחר שלנו עם יפן וכיום היא מהווה פחות מאחוז אחד מסך היצוא שלנו כך שקיים פוטנציאל שיבוא לידי ביטוי בעתיד".