האוסקר של תעשיית היהלומים

האוסקר של תעשיית היהלומים

בכירי ענף היהלומים הישראלי "עשו כבוד" לשמונת יקירי תעשיית היהלומים לשנת 2008 בטקס מכובד שנערך במלון שרתון סיטי טאוור. נשיא התאחדות היהלומים, מוטי גנץ – "אם הם לא היו, אנחנו לא היינו כאן היום".
בכירי ענף היהלומים הישראלי התכנסו ביום חמישי האחרון במלון שרתון סיטי טאוור לטקס ה – 14 במספר של הענקת אות יקיר תעשיית היהלומים לבכירי וותיקי התעשייה.

במסגרת הטקס העניקה התאחדות תעשייני היהלומים את אות יקיר תעשיית היהלומים לשנת 2008 לחיים אבן זוהר, יוסף הרשקוביץ, אליהו כהן, שמחה לוסטיג, יובל מאירי, אורי קנר, אפרים רביב ואליעזר רוט.

שמונת ה"יקירים" החדשים של תעשיית היהלומים מצטרפים ל- 108 "היקירים" שכבר קיבלו את האות מאז נוסדה המסורת הזו בשנת 1989 ובכך מגיע מספר יקירי תעשיית היהלומים הישראלית   ל – 116 בסך הכל.

ראשי הענף, בני משפחות היקירים ואורחים נכבדים רבים הצדיעו לותיקי התעשייה ואמרו תודה לאנשים שבחיי היום יום שלהם בחרו בדרך כלל להיות רחוקים מאור הזרקורים והיום האנשים הם תופסים מקום של כבוד במרכז הבמה.

יקירי התעשיה וראשי ענף היהלומים בתמונה משותפת


במהלך האירוע הוקרנו סרטונים קצרים על פועלם ועברם של כל אחד ואחד מיקירי התעשייה החדשים והם זכו לתשואות מהקהל.

נשיא התאחדות היהלומנים ויו"ר מכון היהלומים בירך את יקירי התעשייה ואמר–"אנחנו גאים להיות היום עם המשפחות ועם החברים הוותיקים ומשתדלים לא לשכוח אף אחד ולזכור ולכבד את אלה שהתחילו את התעשייה ואת העסק שלנו. אם הם לא היו–אנחנו לא היינו כאן היום".

נשיא ההתאחדות מוטי גנץ ציין כי "פני תעשיית היהלומים השתנו מהקצה אל הקצה מאז הוקמה בארץ ישראל לפני שבעים שנה. בעולם של ימינו מה שקובע הוא לא הגבולות המדיניים, אלא הגבולות הכלכליים, התוחמים את הפעילות למקומות הנכונים. האבות המייסדים שלנו נאבקו בעשר אצבעות על הקמת תעשיית יהלומים מפוארת במולדת המחודשת שלם. אנחנו נאבקים באמצעות טיסות טראנס אטלנטיות, האינטרנט וטכנולוגיות משוכללות, על פיתוחו של מרכז היהלומים הישראלי כמעצמת סחר, לצד חיזוק מעמדו כמרכז יצרני".

נשיא בורסת היהלומים, אבי פז בירך את ההתאחדות, את נשיא ההתאחדות  ואת שמונת יקירי התעשייה החדשים ואמר – " ברצוני לברך את התאחדות תעשייני היהלומים ואת נשיא ההתאחדות, מוטי גנץ על האירוע ועל הטקס המכובד שהם מקיימים היום. לכבוד הוא לי לברך את אלה, שזכו לקבל היום את אות יקיר תעשיית היהלומים הישראלית. לא כולכם נכללים בגדר של תעשיינים אבל לכל אחד ואחד מכם יש ללא כל ספק תרומה נכבדה וחשובה לענף היהלומים הישראלי בכלל ולתעשיית היהלומים הישראלית בפרט ואני מברך אתכם על כך".

בהתייחסו לסוגיית הייצור אמר נשיא הבורסה כי- "בשנים האחרונות הולך ופוחת הייצור המקומי וכפי שאני אומר לאורך כל השנים מדובר בסוגיה חשובה שיש לה השלכות והשפעות על התעשייה בפרט ועל הענף בכלל. התאחדות תעשייני היהלומים נושאת באחריות לטיפול במצב זה והחשיבות שלה, כמו גם המקום אותו היא תופסת בענף, תלוי במידה רבה באופן בו היא תתמודד עם האתגר הזה של הגדלת הייצור המקומי לאורך זמן. על ההתאחדות לדאוג לכך שהיצור בישראל יעלה בערכים של קראטים ולא רק בערכים דולריים ומה שתעשה ההתאחדות בתחום זה היום ישפיע על איך תראה כאן התעשייה בעוד דור. האתגר של ההתאחדות הוא לשמר את ישראל כמרכז ייצור ואפילו לחזק את מעמדה בתחום זה.חשוב מאד שעוגן פעילות הייצור תישאר בישראל מכיוון שלעוגן הזה יש חשיבות גם בכל מה שנוגע לפעילות המסחרית של הענף".

שלמה אשד, נשיא הבורסה לאבני חן אמר כי – "אנשי היהלומים, אנשי אבני החן ואנשי התכשיטים – כולנו דואגים לכבד את העבר ולשאת עיניים לדור הצעיר שיבוא אחרינו. אני מברך את יוזמי האירוע ואת כל העוסקים במלאכה וכמובן מברך את יקירי התעשייה החדשים".

סגן המפקח על היהלומים, אריה לב אמר " זהו יום חג לתעשיית היהלומים וברצוני לברך את יקירי התעשייה בשם שר התמ"ת וסגן ראש הממשלה, אלי ישי. התכנסנו על מנת להביע את הערכתנו לאנשים שתרמו והפכו את תעשיית היהלומים הישראלית למרכזית וחשובה. אני מאחל לכם ולנו שתמשיכו לתרום לענף עוד שנים רבות וארוכות".

אורח הכבוד של האירוע, שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג אמר – "אני כאן כידיד התעשייה. זוהי תעשייה שלא תמיד אנחנו יודעים להוקיר במידה הראוייה ולא תמיד אנחנו יודעים להודות לה. תעשיית היהלומים הייתה תמיד פורצת דרך מבחינה בינלאומית. אתם פרצתם את הדרך להודו ולברה"מ הרבה לפני שמדינת ישראל קיימה קשרים דיפלומטיים עם מדינות אלה".

עוד הוסיף השר ואמר – "אתם אלה שמנחילים ערכים של דיוק וניקיון בעבודה בעידן של תחרות מודרנית. תעשיית היהלומים ראויה לכל שבח והוקרה".

נשיא הבורסה אבי פז, שר הרווחה יצחק הרצוג ונשיא התאחדות תעשייני היהלומים מוטי גנץ

יו"ר ועדת הארגון של הטקס, רפי ירושלמי בירך אף הוא את היקירים ואמר – "בשנת 1989 התחלנו במסורת חשובה להוקיר ולכבד את ותיקי התעשייה ולהעניק אות של כבוד למי שסייע וקידם את תעשיית היהלומים לאורך השנים."

שמחה לוסטיג נשא דברים בשם שמונת יקירי התעשייה הטריים ואמר – "מי שיודע להוקיר את העבר יידע גם לחתור אל עבר העתיד. אני מודה להתאחדות תעשייני היהלומים, לנשיא ההתאחדות מוטי גנץ ולכל השותפים למפעל המבורך הזה. בשמי ובשם שאר היקירים אני מאחל לכולנו עתיד מזהיר ונוצץ".

לתמונות מהטכס לחץ כאן