הסדרי חובות והחזר סחורות

הסדרי חובות והחזר סחורות

בהודעה ששלח הנשיא אבי פז לחברי הבורסה הוא מבקש מהם לדווח לבורסה על כל הצעה שיקבלו להחזרת סחורות כנגד ויתור על חוב וזאת עקב החשש שבגלל מצוקתם ייקלעו להסדרי חוב שיסכנו חברים אחרים או יהוו העדפת נושים.
בהודעה שפרסם נשיא בורסת היהלומים לחברים נכתב –

הובא לידיעתנו כי לאחרונה אירעו מספר אירועים בהם נמנעו יהלומנים מתשלום בגין סחורה שנרכשה על ידם והגיעו עם בעלי החוב לידי הסדר על פיו הוחזרה סחורה כנגד ויתור על החוב או העסקה, באופן פרטי ולא באופן קולקטיבי באמצעות ועד.

הואיל ופעילות זו עלולה בנסיבות מסוימות לסכן חברים אחרים ולהוות בנסיבות מסויימות אף משום העדפת נושים, נדרשים החברים לגלות ערנות רבה ולדווח למוסדות הבורסה על כל הצעה מעין זו, בכדי שהמוסדות המוסמכים יבחנו ככל הניתן ובהתאם לסמכויותיהם, אם פעילות זו אינה עולה כדי סיכון כלכלי – מסחרי של חברי בורסה אחרים, וינקטו כנגדם באמצעים העומדים לרשותה לרבות הרחקה מחברות.
 
כן מובא לתשומת לב החברים כי קיימת לכל חבר הזכות להגיש תביעה למרות שהגיע להסדר, אפילו בכתב, שנעשה בלית ברירה בכפיה או תחת אילוץ ובנסיבות שאינן מקובלות בבורסת היהלומים ולדרוש את פירעון החוב כולו או כל סעד אחר שניתן לדרוש במקרה זה וכי בורסת היהלומים מאפשרת הגשת תביעות אלו בבוררויות שידונו ע"י הבוררים בהתאם לנסיבות כל מקרה.
תביעה מעין זו הוגשה לאחרונה ומתבררת עתה במוסד הבוררות של בורסת היהלומים.

אבי פז

לקריאת כתבה שפורסמה בכלכליסט על הנושא ועל הצעדים שנוקטת הבורסה על מנת להתמודד עם השלכות המשבר הכלכלי על ענף היהלומים לחץ כאן.