מפרק זמני ליהלומי צבי אור

מפרק זמני ליהלומי צבי אור

בית המשפט המחוזי בת"א מינה מפרק זמני לחברת היהלומים צבי אור. נשיא הבורסה אבי פז–" מי שנקלע לקשיים צריך לעשות הכל כדי לעמוד  תשלומים.הבורסה תשתף פעולה עם כל הליך משפטי נגד פושט רגל על מנת להוקיע תרבות זו מקרבנו."
הנהלת הבורסה ממשיכה בקו התקיף נגד יהלומנים שלא יעמדו בחובותיהם לחבריהם בבורסה והיא משתפת פעולה באופן מלא עם המפרק הזמני שמונה על ידי בית המשפט.

הבקשה למינוי המפרק הזמני הוגשה על ידי כמה יהלומנים שטענו כי החברה חייבת להם כ–3 מיליון דולר וכי אין ביכולתה לשלם להם את מלוא החוב וביום חמישי מינתה השופטת ורדה אלשייך את עו"ד שוכטוביץ' למפרק הזמני והסמיכה אותו לתפוס את נכסי החברה ובמידת הצורך אף לנהלה.

מהבקשה לפירוק עולה כי טרם הקריסה פנו בעלי חברת צבי אור לחברי הבורסה והציעו להם להגיע להסדר חובות באמצעות מלאי יהלומים שהחברה עדיין מחזיקה. מכיוון שבידי צבי אור מלאי יהלומים, נעתר בית המשפט לבקשה לעיקול הסחורות ובמקביל הורה גם בית המשפט על צו עיכוב יציאה מהארץ לבעלי החברה.

הנהלת הבורסה התגייסה לטובת מחזיקי החוב של חברת צבי אור והעניקה להם מימון ראשוני לשכירת ייעוץ משפטי. ההנהלה, ביוזמת הנשיא אבי פז, החליטה לתמוך ולסייע במימון עבור יהלומנים חברי הבורסה על מנת שיוכלו לנקוט בהליכים משפטיים נגד יהלומנים שהכריזו כי הם חדלי פירעון ונותרו חייבים כספים לחברים.

הנשיא, אבי פז אמר–"לא נישאר אדישים לנוכח אי מילוי התחייבויות כספיות של חברי בורסה כלפי חברים אחרים. אנחנו מתכוונים לפעול בכל החומרה נגד יהלומנים שלא יעמדו בתשלום חובותיהם. מי שנקלע לקשיים צריך לעשות הכל כדי לעמוד בתשלומים. הבורסה תשתף פעולה עם כל הליך משפטי נגד פושט רגל על מנת להוקיע תרבות זו מקרבנו".

מדיניות זו של נשיא הבורסה היא המשך ישיר להודעה שהוא פרסם לחברים בנוגע להסדרי חובות והחזרת סחורות. לפרטים נוספים בנושא–לחץ כאן.

במקביל, כפי שפורסם בעיתון כלכליסט, הנהלת הבורסה שכרה את שירותיו של ניצב בדימוס יוסי סדבון, לשעבר מפקד מחוז תל אביב וראש אגף חקירות שישמש יועץ בכל הנוגע להתנהלות מול היהלומנים בימי המשבר.

לקריאת הכתבה שפורסמה בכלכליסט לחץ כאן.