מצדיעים לפעילות חב"ד בבורסה

מצדיעים לפעילות חב"ד בבורסה

בית חב"ד של בורסת היהלומים ציין 18 שנות פעילות בדינר חגיגי שנערך בבית החייל בת"א בהשתתפות יהלומנים רבים שבאו על מנת להצדיע לפעילות החסד של חב"ד ותרמו למען המשך הפעילות של מרכז חב"ד בבורסה.
פעילות בית חב"ד של בורסת היהלומים תומכת מזה 18 שנה במשפחות נזקקות ודרכה מסייעת הבורסה למשפחות רבות שנזקקות לסיוע כלכלי, לארוחה חמה ולתמיכה.

בראש הפעילות של חב"ד בבורסה עומד הרב חגי הלוי, והוא האיש שהקים את בית חב"ד בבורסה בברכתו של הרבי מלובאוויטש. בדברים שנשא הרב חגי הלוי הוא אמר–" אנחנו חוגגים 18 שנה של פעילות של אור. הרבי באהבתו ליהודים הנהיג את המושג של בית חב"ד. בחודש תמוז של שנת תש"נ (1990) הקמתי את בית חב"ד בעידודו ובברכתו של הרבי ולמן היום הראשון הצבנו לעצמנו מטרה להגיע לכל אחד במאור פנים".

הרב חגי הלוי נושא דברים ומנחה הערב מני פאר (צילום יענקלה)

עוד הוסיף חגי הלוי ואמר "איננו יכולים לחשוב רק על עצמנו ואיננו יכולים לישון טוב בלילה כשאנחנו יודעים שיש ילדים שאין להם מה לאכול ואין להם יכולת לחמם את הבית בלילה הקר. אני מאחל לכולנו שסוף סוף יגבר האור בעולם ונזכה לאורו של משיח במהרה בימינו. אני מאחל לנו שלעולם, תמיד נהיה בצד של הנותנים"

את הערב, בו נכחו יהלומנים בכירים וביניהם גם נשיא בורסת היהלומים אבי פז, ונשיא הכבוד של הבורסה שמואל שניצר הנחה איש הטלוויזיה–מני פאר.

במהלך האירוע נערכה התרמה ומכירה פומבית שהכנוסתיה נועדו לתמוך ולסייע בפעילות של בית חב"ד. הרב חגי הלוי גילה כי חלק נכבד מהתרומות שיאספו יועבר למוישיק הולצברג (בנם של גבי ורבקה הולצברג - שליחי חב"ד שנרצחו במומביי).

מימין לשמאל - ליאור ואברהם אשד, נשיא הכבוד שמואל שניצר, הרב לאו, נשיא הבורסה אבי פז,  הרב חגי הלוי 
מנכ"ל הבורסה יאיר כהן ודובר הבורסה אסף לוין (צילום יענקלה)

במהלך המכירה הפומבית הוצגו למכירה יצירות אומנות, פריטי יודאיקה וגולת הכותרת של המכירה הייתה מכירתו של שטר דולר למזל אותו קיבל הרב חגי הלוי מידיו של הרבי מלובאוויטש למחרת יום כיפור (י"א בתשרי) שנת תשמ"ט.

במהלך הערב, שנמשך עד השעות המאוחרות, בירך הרב הראשי ישראל מאיר לאו את הנוכחים ואמר–"אנשי חב"ד הם דוגמא מצוינת לחג החנוכה כי הם מבינים שאת השנאה והבערות מרחיקים על ידי אור התורה של הרבי אותה הוא הפיץ בכל רחבי תבל. חנוכה הוא אולי החג המתאים ביותר להבין את האור שאנשי חב"ד מפיצים ומדליקים בכל העולם בכל ימות השנה".
הרב החזן מנחם שגאלוב שהגיע לאירוע במיוחד מארה"ב הדליק את החנוכייה והוביל את הנוכחים בשירת שירי חנוכה.

אנקור רופין בירך את הנוכחים אף הוא והזכיר בדבריו את התקפת הטרור שאירעה במומביי ושגבתה את חייהם של שליחי חב"ד גבי ורבקה הולצברג. רופין סיפר כי אביו נמצא עם הוריהם של גבי ורבקה בשעה זו במומביי וכי הם מדליקים ביחד נרות חנוכה.

עוד סיפר רופין כי כילד ביקר עם אביו אצל הרבי מלובאוויטש והוא נושא איתו בארנק את דולר המזל שקיבל מידיו של הרבי הוא סיים את דבריו בציטוט הפסוק – "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו".