תכנית סיוע לענף היהלומים

תכנית סיוע לענף היהלומים

נשיא בורסת היהלומים אבי פז ביקש משר התמ"ת אלי ישי לפעול באופן מיידי מול משרד האוצר על מנת שענף היהלומים ייכלל בהסדר הקצאת האשראי הממשלתי. השר הנחה את המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, לגבש תוכנית כוללת לסיוע לענף היהלומים.
במקביל לסיוריו של סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי בישובי קו העימות , ביקר השר אתמול (ב') בבורסת היהלומים והיה אורחו של נשיא הבורסה אבי פז.

במהלך המפגש הציג נשיא הבורסה אבי פז בפני השר אלי ישי את ההשלכות של המצב הכלכלי בעולם על ענף היהלומים הישראלי, השלכות שפגעו בייצוא היהלומים ברבעון האחרון של שנת 2008 בצורה קשה.

 
נשיא הבורסה אבי פז, סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת אלי ישי ונשיא הכבוד שמואל שניצר (צילום - פוקס)
 
הנשיא ביקש מהשר לפעול מול משרד האוצר על מנת לכלול את ענף היהלומים בהסדר הקצאת האשראי שאישרה הממשלה ולהעניק לענף היהלומים את חלקו היחסי בסכום ההקצאה הכולל.

בפגישה אמר פז כי "הכללת ענף היהלומים בהסדר ההקצאה תסייע מאד בפעילות שלנו מול הבנקים. חשוב לזכור שלענף היהלומים יש תרומה מכרעת לייצוא של מדינת ישראל ודווקא בתקופה זו חשוב מאד שהממשלה תדע לסייע לענף להתמודד עם הקשיים העומדים בפניו ותסייע לו להתאושש".

בנוסף, ביקש נשיא הבורסה מהשר להעניק לענף היהלומים גם תמיכה של משרד התמ"ת בנושאי שיווק והבאת קניינים זרים לישראל וזאת במסגרת קרנות רלוונטיות של משרד התמ"ת.

בתגובה לדבריו של נשיא הבורסה הנחה השר אלי ישי את המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת שמואל מרדכי ואת אנשי משרדו לשתף פעולה עם ראשי ענף היהלומים ולגבש ביחד איתם תוכנית כוללת לסיוע לענף.

שר התמ"ת אלי ישי בוחן יהלומים (צילום - פוקס)
 
השר ישי אמר במהלך הפגישה– "ענף היהלומים מביא הרבה כבוד והישגים למדינה, יש לו תרומה חשובה בכל מה שנוגע לייצוא של מדינת ישראל ובכוונתי לסייע לו בכל דרך שעומדת לרשותי".

בנוגע לסוגיית הכללת ענף היהלומים בהסדר הקצאת האשראי אמר השר – "בעת משבר כלכלי עולמי יש חשיבות גדולה לכך שמשרד האוצר יפעל בגמישות ואני מתכוון לפעול למען ענף היהלומים מול הגורמים הרלוונטיים. חשוב מאד שנדאג לכך שענף היהלומים הישראלי ימשיך להיות מספר אחת בעולם ואני משוכנע שהדיון המשותף שלנו יביא למציאת פתרונות יצירתיים עבור ענף היהלומים".

עם סיום הביקור ובהתאם להנחייתו של השר, כינס המפקח על היהלומים, שמואל מרדכי, ישיבת עבודה ראשונה יחד עם מנכ"ל בורסת היהלומים יאיר כהן וזאת במטרה לגבש תוכנית סיוע לענף היהלומים.

במהלך הביקור באולם המסחר (צילום - פוקס)
  
המצב הביטחוני
בפגישה עם סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת נכחו גם מ"מ נשיא הבורסה קובי קורן, המפקח על היהלומים שמואל מרדכי וסגנו אריה לב, נשיא הכבוד של הבורסה שמואל שניצר, יו"ר ועדת ביקורת איציק לופטין, מנכ"ל הבורסה יאיר כהן, חברי ההנהלה רפי ירושלמי, אלי שירי, ישי טופל, חזי בלום, חגי הלוי, יוסי סיאני, וניסן חן, ומנכ"ל מכון היהלומים אלי אבידר.

בתחילת הפגישה שוחחו הנוכחים על המצב הביטחוני ונשיא הבורסה ניצל את ההזדמנות על מנת לאחל הצלחה לחיילי צה"ל הלוחמים בעזה. כמו כן שלח הנשיא את תנחומיו למשפחת החייל שנהרג ואיחולי החלמה לפצועים.

 
במהלך הפגישה בלשכת הנשיא (צילום - פוקס)

כמו כן עדכן הנשיא את השר ישי בכך שהבורסה נרתמה למען תושבי קו העימות ומייד עם תחילת המבצע ציידה את המקלטים של תושבי שער הנגב בטלוויזיות, מכשיריDVDוציוד נוסף.

השר ישי בירך את הבורסה על פעילותה זו וביקש מהנשיא להמשיך לפעול בצורה יצירתית למען התושבים הנמצאים בקו האש.

בנוגע לפעילות צה"ל בעזה אמר השר – "לא קל לקבל החלטה לשלוח את החיילים שלנו לקרב ואנחנו צריכים לחזור לערכים של לכידות וערבות הדדית. חשוב שדווקא בתקופה הזו נפעל עם פחות ביקורת ועם פחות קנטרנות. העוצמה שלנו היא באחדות ובאמונה".


מסכמים קדנציה
נשיא הבורסה אבי פז החמיא לשר ישי על פעילותו כשר התמ"ת ועל הסיוע הרב שהוא מעניק לענף היהלומים. הנשיא הודה לשר על שיתוף הפעולה הפורה ביניהם ואמר – "אין לי מלים לתאר את ההערכה הרבה שאנחנו רוחשים לך ולפעילותך ואני מקווה מאד שגם בקדנציה הבאה תמשיך לכהן כשר התמ"ת".

נשיא הבורסה ציין לטובה במיוחד את פעילותם של המפקח על היהלומים שמואל מרדכי ושל סגנו אריה לב ואמר – "הסיוע שהם מעניקים לענף היהלומים הוא בלתי רגיל וחזוב לי לציין שלא מדובר בדבר מובן מאליו. מגיע להם יישר כוח גדול על התרומה שלהם ועל העזרה שלהם".

נשיא הבורסה מעניק לשר התמ"ת מתנה (צילום - פוקס)

המפקח על היהלומים שמואל מרדכי סיכם אף הוא ואמר לשר – "אני רוצה להודות לך בשמי ובשם כל עובדי המשרד. בזכותך ובהשראתך מונתה ישראל לאחרונה לעמוד בראש תהליך קימברלי ואני מקווה מאד שבשנה הבאה, כשנכהן כיושבי ראש התהליך אתה תהיה שר התמ"ת ותוביל את המפגש הבינלאומי שנקיים בישראל בהשתתפות שרים ונציגים מעשרות מדינות".

שמואל שניצר, נשיא הכבוד של הבורסה הודה אף הוא לשר ישי ואמר – "מרגע שנכנסת לתפקיד שר התמ"ת נוצרה כימיה ואני שמח על הנכונות שלך לסייע לענף היהלומים. העובדות מדברות בעד עצמן – עצם העובדה שאתה נמצא כאן אתנו בתקופה זו משקפת את היחס החם שלך לענף היהלומים".

השר ישי החמיא לענף היהלומים ולנשיא הבורסה ובמהלך הסיור שערך באולם המסחר בורסה הוא אף כינה אותו "היהלום שבכתר". השר אמר – "אני אוהב את ענף היהלומים ואת האנשים העוסקים בו. מדובר בענף מרתק שמביא הרבה כבוד והישגים למדינת ישראל ויש לו תרומה חשובה בכל מה שנוגע לייצוא של מדינת ישראל".

בסיום הביקור, כאות הוקרה ותודה על פעילות למען הענף העניק נשיא הבורסה לשר ישי מתנה ומיד אחר כך ירד אתו לבית הכנסת של הבורסה לתפילת מנחה.

מסיימים את הביקור בתפילת מנחה בבית הכנסת בבורסת היהלומים (צילום - פוקס)