דרושה - פרספקטיבה לטווח ארוך

דרושה - פרספקטיבה לטווח ארוך

עם תחילת השנה האזרחית החדשה ולאור הנתונים הכלכלים של הרבעון האחרון של שנת 2008  קוראת הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) ליהלומנים בכל העולם לפעול באורך רוח ומתוך שיקול דעת ואמון ביהלום וביכולתו לצלוח את המשבר הכלכלי העולמי.
אבי פז, נשיא הפדרציה העולמית של בורסות ההלומים בעולם שלח מכתב ליהלומנים בכל העולם ובו קרא ל – 15,000 היהלומנים החברים ב – 28 בורסות בכל העולם לשמור על אמונם באטרקטיביות של היהלום וביכולתם  של היהלומים ותכשיטי היהלומים להתאושש מהמשבר הכלכלי העולמי בטווח הארוך.

הדברים של נשיא הפדרציה נאמרו לאור פרסום נתוני הרבעון האחרון של שנת 2008 בשווקים המרכזיים, נתונים המצביעים על ירידה משמעותית בצריכה בשיעורים חדים ביותר. נשיא הפדרציה אמר בדבריו כי "הירידה בהיקף ההוצאות של צרכנים בכל העולם הייתה צפויה ובלתי נמנעת וזאת בהתחשב באווירת אי הוודאות הכלכלית השוררת בשווקים מאז פרוץ המשבר הכלכלי הגלובלי בתחילת הרבעון הרביעי של 2008".

יחד עם זאת הביע נשיא הפדרציה אמון בכך שהיסודות של עסקי היהלומים הם איתנים, ושמסיבה זו, כך הצהיר, תעמוד התעשייה במשבר הנוכחי ואף תצא ממנו מחוזקת, כפי שקרה בתקופות משבר קודמות בעבר.

"באופן טבעי הצרכנים נמצאים כעת במצב של הלם קרב, ותגובתם האינסטינקטיבית היא צמצום הוצאות", אמר פז. "אולם צריך לזכור שהמצב הזה ישתנה בקרוב וכשזה יתרחש ליהלומים יהיה מקום מרכזי בצריכה. מחקר שבוצע לאחר פרוץ המשבר הכלכלי הנוכחי מראה כי לא רק שיהלומים שמרו על האטרקטיביות שלהם בעיני הצרכנים, אלא שהם גם מובילים את קטגוריית מוצרי היוקרה הנחשקים בפער ניכר ממוצרים אחרים".

פז ציין עוד את יכולת ההתאוששות המוכחת של שוק היהלומים ואמר - "במהלך המשבר הכלכלי של אסיה בסוף שנות ה-90, ובהאטה הכלכלית הכללית שאירעה לאחר פיגועי ה- 11 בספטמבר בארה"ב, חווינו בתחילה ירידות חמורות בהיקף ההוצאות של צרכנים, אולם מכירות היהלומים התאוששו בצורה מהירה למדי".

לסיום קרא נשיא הפדרציה לחברי בורסות היהלומים בכל העולם לגלות סבלנות ואורך רוח -  "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביותר, אולם אסור לנו לאבד את הפרספקטיבה בנוגע לפוטנציאל הגלום בענף היהלומים ובמודל העסקי שלו. עלינו לשמור על יציבות, לנהוג באחריות, ולהמשיך לחפש ולזהות את ההזדמנויות החדשות שמתפתחות בשווקים שלנו. השנה החדשה החלה. בואו נתחיל אותה באופן נמרץ, כשעינינו לעבר האופק".

בימים אלה השיקה הפדרציה את אתר האינטרנט החדש שלה בכתובת החדשה – www.wfdb.com ובו עדכונים, חדשות ושירותים מקוונים.

עמוד הבית של האתר החדש של הפדרציה.