צניחה ברווחים של שרין

צניחה ברווחים של שרין

רווחי חברת שרין צנחו בשנת 2008 ב – 80%. החברה סיימה את השנה ברווח של כ – 1.6 מיליון דולר. במקביל לפרסום התוצאות של שנת 2008 מינתה החברה את עוזי לב עמי למנכ"ל.
על פי הדו"חות של חברת שרין, עמדו הכנסות החברה בשנת 2008 על כ - 33 מיליון דולר – ירידה של כ – 11% לעומת ההכנסות של שנת 2007.

החברה מציינת בתזכיר לבורסה לניירות ערך של סינגפור כי "הירידה בהכנסות וברווחים הם תוצאה ישירה לירידה הדרמטית בביקוש למוצרים של החברה בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2008, ירידה שנבעה מהשלכות המשבר הכלכלי העולמי על תעשיית היהלומים בעולם".

כתוצאה מההתפתחויות שהובילו לירידה בהכנסות וברווחים צמצמה חברת שרין את הוצאותיה ואף הקטינה את מצבת כוח האדם שלה. ברבעון הרביעי של שנת 2008 הופחתו הוצאות התפעול של החברה בכ – 24% בהשוואה להוצאות התפעוליות של הרבעון השלישי.

הכנסות החברה בשוק המרכזי שלה בהודו הסתכמו ב – 23.5 מיליון דולר – ירידה של 7.5%. ההכנסות באפריקה עלו ב – 27% ל – 3.2 מיליון דולר וההכנסות באירופה עלו אף הן ב – 21% לשני מיליון דולר.

במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים מינתה החברה את עוזי לב עמי למחליפו של זאב לשם (שסיים את תפקידו בשלהי 2008) כמנכ"ל החברה. לב עמי, בן ה – 56, הוא בעל ניסיון עשיר - היה בין מייסדי חברת שרין והיה גם מעורב בשלבים הראשונים של המחקר והפיתוח.

מועצת המנהלים של חברת שרין הביעה סיפוק רב מהמינוי ומסרה כי "החברה מאמינה שניסיונו העשיר של בן עמי יסייע לחברה בהתמודדות עם האתגרים העסקיים בתקופה מאתגרת זו".