מכירות החיסול של רשת FORTUNOFF יוצאות לדרך

מכירות החיסול של רשת FORTUNOFF יוצאות לדרך

בית המשפט הפדראלי בארה"ב אישר את מינוי המפרק של חברת FORTUNOFF. מכירות החיסול של החברה אמורות להתחיל כבר היום - יום חמישי. המכירות יתקיימו בכל 20 חנויות הרשת.
קבוצת המפרקים, המונה 7 חברות שונות, זכתה במכירה פומבית לקבלת זכות המכירה, כאשר במסגרת ההסכם בין הצדדים התחייבו המפרקים בפני רשת Fortunoff כי היא תקבל 88.8% מעלות המקורית של הסחורה שתימכר בפועל במסגרת המכירות.

המפרקים הודיעו כי להערכתם שווי הסחורה של רשתFortunoffעומד על כ – 212 מיליון דולר וכי הכוונה היא למצוא דרך שתאפשר למי שמחזיק בשוברים ובכרטיסי מתנה של הרשת לנצל אותם במהלך המכירות.

כזכור, חברת Fortunoff הגישה בקשת הגנה מפני נושיה (CHAPTER 11) בתחילת חוש פברואר לאחר שנקלעה לקשיי נזילות חריפים ביותר. זו הפעם השנייה במהלך השנה האחרונה שהחברה מגישה בקשת הגנה מפני נושים - קדמה לפעם הזו הפנייה בחודש פברואר 2008 שלאחריה נרכשה הרשת אך כל נסיונותיה להתמודד עם המשבר הכלכלי אליו נקלעה גם לאחר המכירה לא צלחו. 

על- פי פרסומי מגזין "פורבס" האמריקאי, החברה ספגה הפסדים של 42.2 מליון דולר בתשעת החודשים שקדמו ל-30 בנובמבר 2008. הירידה במכירות, שנבעה כתוצאה מהמשבר הכלכלי בנוסף לעלויות הרחבת קו המוצרים של החברה לסניפי Lord&Taylor, גררו הפסדים רבים אשר הביאו למשבר נזילות בחברה החל מינואר 2009.

החוב של Fortunoff לתעשיית היהלומים בפרט מסתכם בכ- 6 מליון דולר. ברשימת נושי החברה נכללים סוחרי יהלומים ויצרני תכשיטים ושעונים רבים, ביניהם חברות כגון "גוצ'י" ו"סווטש".