פיטורים במפעל הליטוש של לבייב בנמיביה

פיטורים במפעל הליטוש של לבייב בנמיביה

בכיר במפעל ליטוש היהלומים של לבייב בנמיביה אישר כי 77 מהעובדים פוטרו בימים האחרונים. עתה, נותר המפעל עם 30 עובדים בלבד לאחר שלא הצליח למצות את מלוא הפוטנציאל התפעולי שלו.
תהליך הפיטורים במפעל הליטוש של לב לבייב בנמיביה (LLD Namibia) החל כבר באמצע שנת 2008. בעקבות המשבר הכלכלי העולמי פוטרו בימים האחרונים 77 עובדים נוספים והמפעל נותר עם צוות מינמלי בלבד; אנחנו רק יכולים לקוות כי הכלכלה העולמית תתאושש ואנו נוכל להחזיר את המפעל לתפקוד מלא, מסר בכיר בחברה שצוטט בעיתון הכלכלי של נמיביה Namibian Economist.

מפעל ליטוש היהלומים של לבייב בנמיביה נפתח בשנת 2004 בטקס רב רושם, בו נכח נשיא נמיביה סאם נוג'ומה (Sam Nujoma)כאורח הכבוד. המפעל בו הושקעו למעלה מ 6 מיליון דולר יועד להעסיק 550 עובדים ולעבד עד 30,000 קראט של יהלומים לחודש. הוא הוגדר כמפעל הגדול והמשוכלל באפריקה.

למרות הפתיחה המבטיחה, זמן קצר לאחר הקמתו נתקל המפעל בקושי ליצב את המלאי. בתחילת דרכו התבסס המפעל על אבנים שהופקו מחברת הכרייה  של לבייב בנמיביה (SAMICOR). אולם, האבנים שהופקו מן המכרות הללו התבררו כקטנות ובעלות ערך נמוך. כך, נאלצו קברניטיLLD להעביר את היצור למדינות בהן היצור זול יותר בהשוואה לעלויות היצור בנמיביה. במקביל, חתמה החברה על הסכם עם Namdeb תוך שהיא יוזמת שיתוף פעולה עסקי עם יריבתה De Beers. במסגרת ההסכם התחייבהNamdebלספק ל LLD Namibia אבנים לליטוש.

כיום עומדת האספקה שמקבלת החברה מ Namdeb על 4,000 קראט בחודש. נראה כי אספקה זו אינה מאפשרת למפעל למצות את מלוא הפוטנציאל התפעולי שלו.

יש לציין כי בשנת 2007 זכתה החברה בסייט של NDTC (שיתוף הפעולה בין De Beers וממשלת נמיביה).