ממשלת זימבבואה תסייע לתעשיית המכרות

ממשלת זימבבואה תסייע לתעשיית המכרות

ממשלת זימבבואה מתכננת השקעה נרחבת באזור המכרות במאניקאלאנד (Manicaland). זאת, על רקע אוירה שלילית בינלאומית כלפי תעשיית המכרות המקומית.
לנוכח ביקורות בינלאומיות הודיעה ממשלת זימבבואה בשבוע שעבר כי תעמיק את מעורבותה בפיתוח מכרות צ'יאדזווה (Chiadzwa) במאניקאלאנד (Manicaland).

בתום סיור של מספר שרי ממשלה באיזור, התחייב השר לפיתוח המיכרות אוברט מפופו (Mpofu) כי הממשלה תסייע לZimbabwe Mining Development Corporation(ZMDC). כוונת הממשלה היא לרכוש ציוד אלקטרוני שיאפשר להרחיב את הפעילות בשדות היהלומים באזור ולהפכה למסחרית.

על פי דברי השר, הממשלה אינה מתכוונת להסתמך על יזמים ומשקיעים חיצוניים להרחבת פעילות המכרות. "נקבל בברכה משקיעים, אולם אנחנו מתכוונים להתקדם עם הפרוייקט הזה ולא להמתין להצטרפותם", ציין השר.

התחייבותה של ממשלת זימבבואה מגיעה על רקע הסתייגויות בינלאומיות מרמת הבטחון במכרות במדינה. בשנה שעברה נערכו פשיטות רבות על אזור המכרות בצ'יאדזווה במטרה לגנוב יהלומים. בנוסף, בתחילת החודש פירסם ארגון הומניטרי בקנדה דו"ח חריף על מצב זכויות האדם בזימבבואה. הדו"ח התייחס להברחות היהלומים ממכרות צ'יאדזווה ולפגיעה בזכויות האדם שנגרמו בהשתלטות האלימה של הצבא על איזור המכרות לפני מספר שבועות. בנוסף, חשדות ביחס לסחר לא חוקי ביהלומים הופנו לנשיא המדינה מוגבה (Mugabe). מחברי הדו"ח פנו בקריאה דחופה להנהלת תהליך קימברלי להוציא את המדינה מרשימת המדינות מהן ניתן לקנות יהלומי גלם. כמו כן, נקראה מועצת הבטחון של האו"ם להטיל אמברגו על יהלומים המיוצאים מזימבבואה.

לדברי סוכנות הידיעות של זימבבואה הממשלה השקיעה מאמצים רבים במניעתן של הפשיטות וההברחות. במהלך החודש הקרוב תערך ביקורת של תהליך קימברלי במדינה בכדי לבדוק את עמידתה בקריטריונים שמכתיב התהליך.  "הממשלה מחזקת את ידי משרד הבטחון ומציינת את רמת הבטחון שהוא מספק למכרות ואת מאמציו למנוע דליפת יהלומים", ציין מפופו. "אנו עומדים בכל הסטנדרטים הבינלאומיים", הוא הוסיף.