הפלגה באגן הים התיכון – חוויה חד פעמית

הפלגה באגן הים התיכון – חוויה חד פעמית

יוסי גפן, יהלומן, מציע לחברי הבורסה חוויה של פעם בחיים – הפלגה על ספינת מפרש לקפריסין, טורקיה ויוון במהלך חודש אפריל.
לפני למעלה מעשרים וחמש שנה יצא יוסי גפן בפעם הראשונה להפלגה בספינת מפרש באגן הים התיכון. מאז הוא נדבק בחיידק ופשוט אינו יכול להפסיק. הוא למד את רזי הים ובבעלותו ספינת מפרש באורך 12 מטר והוא מרבה לטייל עם משפחתו וחבריו באגן הים התיכון. עתה, הוא מציע לחברי הבורסה לקחת חלק בחוויה מדהימה ולהצטרף אליו בהפלגה שכזו.

בתחילת אפריל תצא הספינה "יאכטה גפן" שוב לים והפעם להפלגה  בין מפרצונים קסומים בטורקיה לבין החופים הזהובים של איי יוון. בהפלגה שתארך בין 16 ל 18 יום מוזמנים לקחת חלק 6 חברי בורסה, או 3 זוגות וכל זאת תמורת השתתפות בהוצאות בלבד.

המסלול המתוכנן הוא הפלגה של יום וחצי לקפריסין ועצירה של יממה בלימסול. בלימסול ישכרו המטיילים רכב ויצאו לטיול של יממה בסביבת העיר. לאחר מכן תצא הספינה להפלגה של כ-24 שעות עד טורקיה לנמל פיניקה. משם ימשיכו השטים לטיול לאורך חופי טורקיה תוך עגינה במפרצונים קסומים, ירידה לחוף וביקור באתרי ארכיאולוגיה וטבע מרהיבים.


לאחר כשבוע של טיול לאורך חופי טורקיה ימשיכו המשתתפים לביקור באיים היווניים. תיתכן עצירה במרמריס. חשוב לציין כי מי שחושש מן הפרק ההפלגה הארוך עד טורקיה יוכל להגיע בטיסה לאנטליה ולהצטרף לשטים בעיר פיניקה הסמוכה.
כאמור, יוסי גפן, מפליג כבר שנים רבות. לפני מספר שנים יצא יחד עם אשתו להפלגה שארכה חצי שנה. ההפלגה הולידה ספר, "עננים ברוח" שמו, אשר מתאר את המסע המשותף. גפן נשמע נרגש כאשר הוא מתאר את החוויות אשר הפלגה על ספינת מפרש מזמנת: "אתה פוגש אנשים מיוחדים, יאכטיונרים שחיים בספינות שלהם במרינות וקושר איתם ידידויות, אתה פוגש תרבויות מרתקות. היאכטה מזמנת גם מפגש עם איתני הטבע – השמיים, הרוח, הים, הרי געש, נופים מדהימים".

לדבריו של גפן גם הטיול הרגלי בחופי אגן הים התיכון, הוא חוויה מעשירה. בטיולים שנערכים על החוף במקומות העגינה השונים זוכים המטיילים לראות את ההיסטוריה בהתגלמותה – מקומות שהוזכרו במקורות ובמיתולוגיה היוונית, ארכיאולגיה עשירה וארכיטקטורה קדמונית. בנוסף, מבטיח גפן לחלוק מניסיונו כאיש ים עם משתתפי ההפלגה ולהדביק גם אותם בחיידק השייט.

ניתן ליצור קשר עם יוסי גפן בטלפון: 054-3975019