רשימת המיליארדרים מצטמצמת

רשימת המיליארדרים מצטמצמת

רשימת המיליארדרים של פובס מלמדת כי גם המיליארדרים הישראליים אינם חסינים בפני השלכות המשבר הכלכלי העולמי. את הרשימה העולמית הכוללת 793 מיליארדרים מוביל  ביל גייטס שהונו מוערך בכ-40 מיליארד דולר.
מוקדם יותר השבוע פרסם המגזין פורבס את רשימת המיליארדרים העולמית השנתית. מנקודת המבט הישראלית, נראה כי גם המיליארדרים המקומיים חשים בנחת זרועו של המיתון העולמי. סטף ורטהיימר שדורג בשנה שעברה כראשון מבין המיליארדרים הישראליים ויתר על מקומו בדרוג עבור סמי עופר. שווי נכסיו של ורטהיימר מסתכם - מיליארד דולר והוא ממוקם במקום ה-146 ברשימה. את מקומו במקום הראשון תפס, כאמור, סמי עופר המדורג במקום 132 ושווי נכסיו עומד על 4 מיליארד דולר.

במקום השלישי מבין המיליארדרים הישראליים דורגה הבעלים של בנק הפועלים, שרי אריסון, ששווי נכסיה עומד על 2.7 מיליארד דולר. אריסון מדורגת במקום ה-234 בעולם. בשנה החולפת הפסידה אריסון, על פי המגזין, למעלה ממיליארד דולר.

את המקום הרביעי מבין המילארדרים הישראליים תופס היהלומן ואיש העסקים הישראלי בני שטיינימץ. שווי נכסיו מוערך ב-2 מיליארד דולר. הפסדיו של שטיינימץ עמדו בשנה החולפת על יותר ממילארד דולר. את המקום הרביעי חולק שטיינימץ עם מפיק הסרטים ארנון מילצ'ן.

את החמישיה המובילה מקרב הישראלים סוגר לב לבייב. נכסיו של לבייב מוערכים ב- 1.5 מיליארד דולר והוא ממוקם במקום ה-486 ברשימת המיליארדרים העולמית.

ניקי אופנהיימר, בעליו של תאגיד דה בירס, סוגר את מאה המקומות הראשונים בדירוג הכללי. אופנהיימר ממוקם במקום ה-98 והונו מוערך ב-5 מיליארד דולר. אופנהיימר, בן 63, תושב דרום אפריקה נשוי ואב לילד הוא יושב הראש של תאגיד דה בירס. על פי הנתונים, בשנה האחרונה לא חמקה גם דה בירס מהמיתון העולמי. בדצמבר הודיעה החברה על הורדת היצור במכרותיה בדרום אפריקה ובבוצואנה. תגובתו של אופנהיימר למשבר: "את אתה עובר בגיהנום, פשוט תמשיך ללכת".

יוהן רופרט, גם הוא דמות מובילה בתעשיית התכשיטים ומוצרי היוקרה, דורג במקום ה601 ברשימה. רופרט, אזרח דרום אפריקה הוא הבעלים של קבוצת מוצרי היוקרה השוויצרית  Richemontאשר בבעלותה המותגים קרטייה, דאנהיל ועוד. הונו של רופרט מוערך ב1.2 מיליארד דולר.


מן הרשימה השנתית שמפרסם המגזין עולה כי לראשונה מאז שנת 2003 נרשמה ירידה במספר המיליארדרים. בהשוואה לשנה שעברה שווים הכולל של המילארדרים הנכללים ברשימה ירד ב 46% והסתכם ב 2.4 טריליון דולר.