נמכר יהלום בשווי 5 מיליון דולר

נמכר יהלום בשווי 5 מיליון דולר

יריד האומנויות האירופי (Tefaf) שמתקיים מדי שנה בהולנד נפתח במכירות שיא. היהלומן הבריטי לורנס גראף, מכר ביומה הראשון של התערוכה יהלום תמורת 5 מיליון דולר.
יומו הראשון של יריד האומנויות מוקדש לקונים במעמד VIP והציגו בו 239 סוחרים. לדברי מארגני התחרות, מדובר במספר שיא של מציגים. עתה תוהים הסוחרים אם ההצלחה הגדולה של היריד היא אינדיקטור נוסף לכך שבעלי ההון בוחנים שוב הזדמנויות להשקיע באומנות ובחפצי ערך.

"אנשים הגיעו כדי לקנות חפצי ערך משובחים והתכוונו להוציא סכומי כסף נכבדים", אמר פיליפ הופמן, בכיר בקרן השקעות באומנות, "יחד עם זאת, ציפיתי לראות מגמה גבוהה יותר של רכישות".

היהלום אותו מכר גראף, הוא יהלום לבן emerald-cut במשקל של כ-30 קאראט.היהלום נמכר תמורת 5 מיליון דולר לקונה אמריקאי. יהלום נוסף אותו מציע גראף למכירה, הוא יהלום כחול בשווי 20.02 קאראט ששוויו מוערך ב 25 מיליון יורו.

"למזומנים אין משמעות כרגע", טען בנו של היהלומן ומנכ"ל החברה, פרנסיס גראף, וכיוון בדבריו למציאת נתיבי השקעות אלטרנטיביים ביהלומים ובאומנות.  "אנו רואים האטה בשוק היהלומים הקטנים יחסית, אולם המסחר ביהלומים גדולים, נותר על כנו". במקביל, במהלך היום הראשון של התחרות רכש לורנס גראף  ציור של האמן ג'אן-מישל באסקיאט תמורת 4.5. מיליון דולר.

לדברי, דיוויד דאלאס, סוחר אומנות לונדוני, "בקרב הסוחרים ניכרת אופטימיות. אנשים הבינו כי עליהם להגן על נכסיהם בעזרת אובייקטים כמו יהלומים או חפצי אומנות. המכירות כרגע דומות בהיקפן למכירות בשנה שעברה." את דבריו של דאלאס מחזק נשיא היריד וויליאם ואן דאדאם: "אנו מציעים הזדמנויות מצוינות להשקעה ונראה כי הקונים מבינים זאת".