יו"ר חדש לריו טינטו

יו"ר חדש לריו טינטו

ריו טינטו (Rio Tinto) הודיעה כי יאן דו פלאסיס (Jan du Plessis) ימונה ליושב ראש מועצת המנהלים של החברה. יושב הראש הנוכחי, פול סקינר (Skinner) יפרוש מתפקידו ב-20 באפריל 2009.
מינוי יושב הראש החדש יכנס לתוקף מיד עם סיום כינוס האסיפה הכללית של החברה ב-20 באפריל 2009. דו פלאסיס הצטרף לחבר המנהלים בתאריך 1 בספטמבר 2008.

כפי שהכריזה הנהלת החברה בעבר, יושב הראש הנוכחי, פול סקינר (Skinner) יפרוש מתפקידו ב-20 באפריל 2009.

בהודעת החברה מצוטטת תגובתו של דו פלאסיס למינוי: "אני שמח כי ניתנה לי האפשרות להוביל את מועצת המנהלים של ריו טינטו בתקופה של שינוי כה משמעותי. אני שמח לעבוד עם צוות הנהלה עוצמתי כל כך בהנהגת המנכ"ל טום אלבאנז (Albanese). משימתנו הראשונה היא אפשר לריו טינטו להעלות את ערכה של החברה עבור בעלי המניות שלה ולהתמודד עם התנאים הכלכליים הגלובליים בעידן קשה ולא צפוי זה. אני סבור כי השגת עסקה עם צ'ינהלקו (Chinalco) תתן לריו טינטו פלטפורמה של צמיחה שתאפשר לה לתפוס עמדה טובה אף יותר כשהכלכלה העולמית תתחיל לצאת מן המשבר."

מר אנדרו גולד, המשמש כדירקטור חיצוני בכיר בריו טינטו  אמר כי: "כאשר חיפשנו יורש לפול סקינר, ועדת החיפוש התמקדה בזיהוי מועמד בעל יכולות מרשימות וניסיון יוצא דופן. יאן דו פלאסיס מגיע לתפקיד עם ניסיון בינלאומי עשיר והוא הפגין, מעל כל צל של ספק, יכולות מרשימות מאז הצטרף לועד המנהל בספטמבר. אני שמח על כך שהוא יוכל לקבל על עצמו את תפקיד היו"ר". גולד ביקש להודות לסקינר, היו"ר היוצא, על שהסכים להשאר בתפקידו עד שימצא לו מחליף הולם ועל תרומתו לחברה במהלך השנים".

יאן דו פלאסיס – רקע ביוגרפי

יאן דו פלאסיס (Jan du Plessis) ימשיך לשמש כיו"ר מועצת המנהלים של חברת הטבק הבריטית-אמריקאית. תפקיד אותו הוא מחזיק מאזשנת 2004. בנוסף, הוא משמש גם כדירקטור ויו"ר ועדת הביקורת של Lloyd Banking Group. מאז סוף שנת 2008 דו פלאסיס מתפקד גם כחבר דירקטוריון בקבוצת מארקס אנד ספנסר.

בעברו היה מנהל הכספים של חברת מוצרי היוקרה השוויצרית Richemont, ויו"ר שלRHM- חברה בריטית העוסקת ביצור מזון. לדו פלאסיס תארים במנהל עסקים ובמשפטים מהאוניבריסטה של סטלנבוך (Stellenbosch) בדרום אפריקה. בנוסף הוא מחזיק ברשיון ראיית חשבון מטעם מדינת דרום אפריקה.