נשים בתנופה – ניל"ה מתחדשת

נשים בתנופה – ניל"ה מתחדשת

ההיענות הרבה והנכונות של חברות הבורסה לקחת חלק בפעילותה של ניל"ה הפתיעה גם את מארגנות האירוע. נשיא הבורסה אבי פז קרא לחברות הבורסה להתמודד על מקום בהנהלת הבורסה - "חשוב לנו שיהיה ייצוג גדול יותר של נשים בהנהלה" אמר הנשיא.
עמותת ניל"ה מתרעננת, מרחיבה את פעילותה ומעדכנת את האג'נדה שלה. בארוע מרשים ורב משתתפות במוזיאון היהלום נפתחה אתמול שנת הפעילות הראשונה של ני"לה המתחדשת. בארוע נכחו כ-100 נשים, חלק ניכר מהן חברות בורסה, אשר הגיעו להנות משעה קלה של יצירת קשרים, אוכל טוב, הרצאה מעניינת והעצמה נשית.

לאחר ארוחת בוקר מפנקת, במהלכה נהנו הנשים זו מחברתה של זו ומהפסקה קלה ממרוץ החיים,  התכנסו החברות באולם בכדי לפתוח את החלק הרשמי יותר של הארוע.
 

יו"ר ניל"ה חנה גרטלר עם נשיא הבורסה אבי פז.
אבי פז, נשיא הבורסה, הגיע בכדי לברך את המשתתפות על היוזמה. לאחר שהודה לחנה גרטלר על שנות הפעילות הארוכות שלה, הוסיף ישר כוח לכל נשים הפעילות בניל"ה במהלך השנים. "כנשיא הבורסה אני רואה חשיבות בקיומו של ציבור כזה אשר מוכן לתרום ולעשות למען אחרים, גם בזמנים כאלו", אמר נשיא הבורסה. "הזמן הנוכחי מתאים לפעילות וזהו גם המועד ההולם ביותר להתחדשות ויוזמה מחודשת של ניל"ה ושלנו. הפעילות ההתנדבותית של הבורסה ליהלומים, ושל ניל"ה בפרט, היא עשייה נכבדה והציבור לא תמיד יודע על כך. הקשר בין הבורסה לבין ניל"ה חייב להתחזק אפילו עוד יותר ואני מברך על שיתוף הפעולה עם ניל"ה כחלק אינטגרלי מהבורסה."

הנשיא העלה את נושא ייצוג הנשים בהנהלת הבורסה והפציר בחברות הבורסה הנוכחות להתמודד בבחירות הקרובות להנהלה – "חשוב לנו שיהיה ייצוג של נשים בהנהלת הבורסה ואני מבקש באופן אישי מחברות הבורסה להתמודד להנהלה הקרובה ".

עוד הבטיח הנשיא כי "בקיץ הקרוב יורחב ויאורגן מחדש חדר המנוחה לחברות הבורסה בכדי להקל עליהן ולהפוך את שהייתן בבורסה לנעימה יותר". הנשיא איחל לחברות העמותה כי יזכו לעשות, ליזום ולתרום.
 

מיד אחרי דבריו של נשיא הבורסה פתחה את האירוע המייסדת והיו"ר המיתולוגית של ניל"ה, חנה גרטלר. בנאום סוחף תיארה גרטלר את הדרך שעשתה העמותה מאז ימיה הראשונים ועד לימים אלו בהם היא משנה את פניה. ניל"ה נוסדה לפני כ-30 שנה וכל החברות שהצטרפו אליה אז, ממשיכות לתרום לעמותה גם היום. "ניל"ה היא העמותה הכי מקסימה בארץ", סיפרה גרטלר, "מדובר בארגון מיוחד, שהמכנה המשותף שלו הוא ענף היהלומים ממנו מגיעות החברות. הנכס האמיתי של הענף הן הנשים. ניל"ה החדשה תהווה גוף בו יקחו חלק חברות הבורסה ונשות הענף, בזכות ולא בחסד."

"אנחנו חלון הראווה של ענף היהלומים", אמרה והוסיפה כי "דרך ניל"ה הציבור נחשף  לצד היפה של האנשים שהם חלק מהענף הזה". חנה גרטלר, בירכה את המשתתפות וסיפרה על התלהבותה מדור הפעילות הצעיר: "אני נפעמת מהרמה, מהנחישות ומהמחויבות של ההנהגה הצעירה. אני מודה לכן מקרב לב על הרצון לקחת חלק בפעילות בתקופה הזו. זה ראוי להערכה. ברוח זו אני מבקשת מהחברות לקבוע סדר יום חדש ולהוביל אותו."
 

האסטרולוג ירון לבנה.
לסיכום, מנתה יו"ר ניל"ה את הפרוייקטים המרכזיים של ניל"ה בשנים האחרונות– סיוע והתנדבות באגף הנשים והיולדות בביה"ח תל השומר ואימוץ חטיבת הצנחנים. בנוסף מקפידה ניל"ה לסייע לבתי חולים שונים בארץ. יחד עם זאת, היא ציינה כי בימים אלו יופנו משאבי העמותה פנימה. ניל"ה מתגייסת לסייע לחברים הזקוקים לעזרה, זאת בשיתוף עם הנהלת הבורסה.

ברוח ההתחדשות, התבקשו הנוכחות לשלב כוחות ולסייע לניל"ה ביצירת אג'נדה חדשה. המשתתפות התבקשו לכתוב רעיונות, תקוות ונושאים בהם, לתפיסתן, ניל"ה צריכה לעסוק. הלוחות שפוזרו ברחבי המוזיאון התמלאו ברעיונות והצעות. כל הרעיונות נרשמו וישקלו על ידי הנהלת העמותה.  

את הארוע חתם האסטרולוג ירון ליבנה. בהרצאה מרתקת ומשעשעת קשר ליבנה בין הכוכבים שבשמיים לכוכבים שמאכלסים את הוליווד ודיבר על נומורולגיה, כתובות בתים ומה שביניהם. מי שלא הצליחו להשתתף בבוקר ההתחדשות של ניל"ה יוכלו להתנחם בכך שצפויים ארועים נוספים ומעניינים לא פחות בהמשך השנה. נשות ניל"ה ישמחו לקראת כל חברה חדשה.