נציגי השגרירות הבריטית בביקור בבורסה

נציגי השגרירות הבריטית בביקור בבורסה

משלחת מטעם שגרירות בריטניה ובראשה הנספח המסחרי הבריטי,  הגיעה לביקור מיוחד בבורסה. בתום הביקור סוכם כי הבריטים יפעלו לפתיחת נציגות של הבורסה בלונדון.
משלחת מטעם השגרירות הבריטית ביקרה אתמול (יום ב') בבורסת היהלומים. בראש המשלחת עמדו  ריצ'ארד סולט (Richard Salt), הנספח המסחרי בשגרירות בריטניה בתל אביב ומישל ג'ילה (Michel Jilleh) המנהל המסחרי של הקונסוליה הבריטית בירושלים. בנוסף כללה קבוצת המבקרים גם יועצים מסחריים, מדעיים וכלכליים של השגרירות. "הגענו כדי ללמוד על התעשייה המרהיבה הזו", אמר הנספח המסחרי בפתח הביקור.

לאחר סיור מקיף במוזיאון היהלומים פגשו חברי המשלחת הבריטית את בכירי הבורסה. בהיעדרו של נשיא הבורסה אבי פז השוהה בחו"ל ייצגו את הנהלת הבורסה בביקור נשיא הכבוד של הבורסה שמואל שניצר, סגני הנשיא יאיר סהר ויהודה סייג, מנכ"ל הבורסה יאיר כהן, יו"ר ועדת ביקורת איציק לופטין וחבר ההנהלה אילן סמואל.

שמואל שניצר (נשיא הכבוד של הבורסה), ריצ'ארד סולט (הנספח המסחרי הבריטי) ויאיר כהן (מנכ"ל הבורסה)

 
שמואל שניצר הודה לנספח המסחרי על הנכונות ללמוד על הבורסה ועל הענף בכלל והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה המסחרי עם בריטניה.חברי המשלחת הבריטית גילו עניין רב בסקירת הענף שהציג בפניהם מנכ"ל הבורסה, יאיר כהן. כהן שהציג את מגמות השינוי בענף היהלומים בישראל ובעולם בשנים האחרונות, ציין כי הוא סבור שעל אף המשבר, המגמה היא חיובית, במיוחד לנוכח עוצמתו וגמישותו של ענף היהלומים הישראלי.

בתשובה לשאלות אנשי הנספחות המסחרית לגבי תחזית יחסי הסחר בין בריטניה לישראל, ענה מנכ"ל הבורסה כי הוא צופה שיפור והטבה ביחסים הכלכליים בין המדינות בתום המיתון העולמי.  כדי לחוש את הדברים כהוויתם הוזמנו אנשי הנספחות לסיור באולם הבורסה והתרשמו מן המסחר והפעילות.
 
האורחים והמארחים

 
בסופו של הביקור הציעו בכירי המשלחת לנציגי הבורסה לסייע בפתיחת נציגות של הבורסה בבריטניה. כמו כן, הועלו אפשרויות נוספות לשיתופי פעולה עתידיים וסיוע ביוזמות עסקיות.

מידע נוסף על עבודת משרד הנספח המסחרי בשגרירות בריטניה בישראל ניתן למצוא כאן.