ישראלי מונה לתפקיד בכיר בארגון הסחר העולמי

ישראלי מונה לתפקיד בכיר בארגון הסחר העולמי

עמי לוין, ממשרד התמ"ת, יעמוד בראש ועדה בארגון הסחר העולמי. זהו הישג משמעותי לישראל בזירה הבינלאומית.
עמי לוין, הנספח המסחרי בג'נבה ונציג משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה במשלחת ישראל לארגון הסחר העולמי (World Trade Organization) נבחר לעמוד בראש ועדת הארגון העוסקת בחסמי סחר טכניים. המינוי, שההחלטה עליו התקבלה פה אחד, נכנס לתוקפו  ביום ב' (23.3.2009).

לוין, יהיה הישראלי הראשון המכהן בראש ועדה בארגון הסחר העולמי מאז שנת 2000. הוא בוגר קורס הנספחים המסחריים של משרד התמ"ת ומאז 2005 משמש כנציג ישראל לארגון הסחר העולמי כמו גם כנספח המסחרי לשוויץ.


עמי לוין (צילום - יחסי ציבור)

בהודעה שפרסם משרד התמ"ת, ציין בועז הירש, המשנה למנכ"ל ומנהל מינהל סחר חוץ במשרד כי מדובר בשדרוג משמעותי של פעילות ישראל ב-WTO. "מדובר בועדה חשובה בארגון הסחר העולמי, שישראלי נבחר לעמוד בראשה. אין ספק כי תחום חסמי הסחר הטכניים, הכולל נושאים קריטיים לסחר הבין לאומי הינו מרכזי בימים אלה של משבר כלכלי וחשש מפרוטקציוניזם ביחסי הסחר הגלובליים. עצם העובדה כי נציג ישראל נבחר על ידי כלל חברות הארגון לכהן בתפקיד, מעידה על ההכרה כי לישראל תפקיד חיובי בתפקודו של הארגון".

WTOהנו הארגון הבינלאומי המוביל בכל הקשור ליחסי הסחר הגלובליים. בארגון חברות 153 מדינות, והוא עוסק במגוון נושאים הקשורים לליברליזציה והסדרה של הסחר הגלובלי. בשנים האחרונות נתקל הארגון בקשיים להסכים על הסכם סחר עולמי חדש (מה שמוכר כ"סבוב דוחה"). לאחרונה הסכימו ביניהם ממשל אובאמה ונציבות האיחוד האירופי להגביר את המאמצים על מנת לחתום על הסכם חדש במסגרתWTO במהרה.