יהלומים מפורסמים: The Black Orlov

יהלומים מפורסמים: The Black Orlov

עם היסטוריה שנויה במחלוקת, טראגית  ומוטלת בספק, היהלום השחור הוא עדיין תופעת טבע מרהיבה!
מקורו של היהלוםThe Black Orlov, או עינו של בראהמה (The Eye of Brahma)  אינו ברור. האבן הנדירה אפופה סיפורי אימה ואגדות אורבניות. הדיווחים ההיסטוריים מגיעים עד חצי היבשת ההודית. כך, במהלך המאה ה-19 נמצא היהלום בחזקתו של מקדש הודו בפונדיצ'רי. באותה תקופה הוא נגנב, לפי הסיפורים, מפסלו של אל הינדי. בעת שנגנב היה היהלום במצבו הגולמי ושקל 195 קאראט. על פי האגדות הרוחשות סביב היהלום השחור הוביל מעשה הגניבה את הגנב ואת מי שהחזיקו ביהלום מאז לגורל של אלימות וסבל.

באמצע המאה ה-20 היה היהלום בבעלותה של הנסיכה הרוסיהנאדיה וויגן-אורלוב, אשר על שמה נקראה האבן. אורלוב מצאה את מותה בהתאבדות ויש האומרים כי הבעלות על האבן היא שהמיטה על את הגורל הטראגי.
15 שנה לאחר מותה של הנסיכה, התאבד סוחר היהלומים צ'ארלס פ. ווינסון אשר ייבא את האבן לארה"ב. הוא קפץ אל מותו מיד לאחר שהשלים את עסקת מכירת האבן. כתוצאה מכך, הוחלט לנסות ולבטל את הקללה והיהלום חולק לשלוש אבנים נפרדות. אחת מהן שובצה בענק פלטינום ויהלומים.

בשנת 1969 נמכרה האבן תמורת 300,000$ ו-21 שנה מאוחר יותר היא נמכרה במכירה של סותבי'ס תמורת 99,000$. כיום שוויה של האבן מוערך בכ-100,000$ עד 200,000$. במכירה של יהלומים ייחודיים שנערכה באוקטובר 2006 הצליח בית המכירות הפומביות כריסטי'ס למכור את היהלום תמורת 352,000$.
 
היהלום הוצג במוזיאונים רבים ומכובדים ברחבי העולם.