דני שיין – חבר כבוד חדש בבורסה

דני שיין – חבר כבוד חדש בבורסה

תואר חבר הכבוד של הבורסה ליהלומים יוענק השנה לדני שיין, מבכירי ענף היהלומים בעולם. לדברי אבי פז, נשיא הבורסה: "אנו גאים בעשייה של דני ובאופן בו הוא מייצג את ישראל בענף היהלומים הבינלאומי".
ביום ג', 7.4.09, יעניק נשיא הבורסה ליהלומים, אבי פז, תעודת חבר כבוד של בורסת היהלומים הישראלית לדני שיין, מנכ"ל קבוצת הניג העולמית.I. Hennig & Co. Ltdנחשבת לברוקר הותיק והגדול בעולם. במקביל מכהן שיין כיו"ר מועצת המנהלים שלIsidor, חברת בת של קבוצת הניג העולמית.

כאשר הוא מדבר על תואר חבר הכבוד המוענק לו על ידי בורסת היהלומים הישראלית, שיין נשמע נרגש: "אני מודה לבורסה על הכבוד הזה. אני מעריך את ההוקרה עד מאוד. אני ישראלי בדם, למרות שלא נולדתי בישראל. אני חי את רוב חיי בישראל, תושב ישראל וליבי בישראל. התחלתי את הקריירה שלי ביהלומים במתחם הבורסה ואני עוקב אחר המתרחש בבורסה עם פינה מיוחדת בלב".

דני שיין מקבל תואר חבר כבוד מאבי פז נשיא הבורסה (צילום: קובי פוקס)

שיין, עלה לארץ לבדו מדרום אפריקה בצעירותו. הוא סיים תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב והשלים שירות של חמש שנים בצה"ל כקצין ביחידת הנ"מ של חיל האויר. "כאשר השתחררתי, לא ידעתי לאן אמשיך מבחינה מקצועית", מספר שיין, "הייתי עולה חדש ובודד ועברתי על מודעות דרושים בעיתון. אחת המודעות צדה את עיני, ראיתי שמחפשים עוזר לאיתן רכטר שהיה אז המנכ"ל של הניג. ללא רקע מוקדם על הענף, החלטתי "ללכת על עיוור" ומאז, אני בהניג".

שיין עובד בקבוצת הניג ב-25 השנים האחרונות. עד 1994 הוא ניהל את משרדי קבוצת הניג בתל אביב. בשנת 1996, שנתיים לאחר שעבר ללונדון לנהל את השלוחה הבריטית של החברה, הוא מונה למנהל הקבוצה העולמי. למרות פעילותו העולמית, לדני שיין קשר עז לישראל. את עוצמתו של הקשר ממשיכים לשאת גם  ילדיו של שיין, "הם הנחת שלי", כדבריו. בנו משרת בצה"ל בימים אלו, ובתו זה עתה השלימה שנות שירות ארוכות בצבא.

שיין מבטא אופטימיות זהירה ביחס למשבר הנוכחי בענף היהלומים: "אנחנו מרגישים שיפור מסויים בביקוש לגלם. אנחנו מקווים שיש סיבות אמיתיות לשיפור הזה ומאוד מקווים שהוא יורגש בקרוב בכל הרבדים של הענף". שיין ציין כי הוא כואב בראותו את ההפסדים שנגרמו לחברים כתוצאה מהמשבר הנוכחי, אולם הוסיף כי הוא "גאה לראות את ההתמודדות של התעשייה עם המשבר. הענף, ובמיוחד החברים בישראל, מתמודדים עם המשבר הנוכחי באומץ, בנחישות ובחוכמה".


ברוח זו, ביקש דני שיין לאחל לחברי הבורסה התחזקות בימים האלו וציין כי "את כל הנחישות והאופטימיות שלי לגבי הענף, קיבלתי ולמדתי מחברי הבורסה בשנים בהן נכחתי בבורסה יום יום. אני מאחל לכולנו שהירושה הזו תעמוד לנו גם כדי לצאת מהמשבר הנוכחי ולזכות בשגשוג והצלחה".