נותנים יד לבית "מעשים טובים"

נותנים יד לבית "מעשים טובים"

התרומה השנתית של בורסת היהלומים הישראלית תוענק השנה לבית "מעשים טובים" ברמת-גן. "אני שמח על כך שנפלה בחלקנו הזכות להיות חלק מהמפעל החשוב והמפואר הזה", אמר נשיא הבורסה אבי פז.
כמדי שנה לקראת חג הפסח בוחרת בורסת היהלומים הישראלית גוף הפועל למען הקהילה ומעניקה לו תרומה. השנה תוענק התרומה לבית "מעשים טובים" ברמת-גן. התרומה תוענק במהלך אירוע הרמת הכוסית של הענף שיערך ביום ג' (7.4.09) במתחם הבורסה.

בית "מעשים טובים" הוקם לפני שש שנים על ידי הרב מרדכי גל וקבוצה קטנה של אנשים אשר ביקשה לסייע לילדים ולאפשר למשפחות במצוקה לקיים את עצמם בכבוד. בית "מעשים טובים" הוא גלגולה של היוזמה הצנועה הזו. הבית והארגון מסייעים לשכבה רחבה של נזקקים במגוון פעילויות.

 

בית "מעשים טובים" עוסק בחלוקת מזון למשפחות במצוקה, בחניכת בני נוער המגיעים מבתים קשים ובתמיכה באמהות חד-הוריות. במקום פועל מערך גדול המספק ארוחות חמות, פעילויותוחוגים לילדים ממשפחות מצוקה, פעילויות למבוגרים, עולים ופנסיונרים. עוד נמכרים במקום בגדים ומוצריםשונים הדרושים לחיי היום יום במחיר שקל אחד לפריט. אלה הזקוקים לכך מקבלים גם שירותי יעוץ חינם על ידי בעלי מקצוע- עורכידין, פסיכולוגים, מומחים לשלום בית ועוד.

בנוסף, לבית "מעשים טובים" אגף לטיפול וליווינפגעי טרור ואגף המתמחה בסיוע לחולים וקשישים. מלבד זאת, "בית מעשים טובים" יוזם ומארגן סעודות בשבתות וימים טובים ומקיים אירועים כמו ימי הולדת, בר מצווה וחתונות במחיר של שקל למנה.

 
מדי שנה לקראת החגים מחלק בית "מעשים טובים" סלי מזון בשווי 300 שקלים ל-1,200 משפחות ברחבי הארץ. השנה בשל המיתון העולמי, הפוגע גם בארגוני צדקה ועזרה, קטן הסל המחולק למשפחה ושוויו 250 שקלים. "אנחנו, כמו כולם בתקופה הזו, נאנקים בשל המשבר הכלכלי, אבל אנחנו לא נרתעים מלסייע ומלהתגייס למען אחרים השרויים במצוקה. אנחנו רואים את המשפחה הנמצאת בקצה התור וזה נותן לנו כוח להמשיך לשאת אחרים על כתפינו" ציין הרב מרדכי גל, מייסד בית "מעשים טובים".

"שיתוף הפעולה עם הבורסה ליהלומים נמשך כבר זמן רב ואנחנו שמחים על כך", אמר הרב גל, "הבורסה כארגון והחברים בה מסייעים לנו רבות. חברי בורסה לוקחים חלק בחלוקת מזון לנזקקים לאורך כל השנה. השנה, הינה שנה קשה במיוחד לארגונים שעוסקים בסיוע והתרומה של הבורסה באה מבחינתנו ברגע נכון ומשמעותי. אני מודה לבורסה ולאבי פז שעומד בראשה על התרומה הזו ומאחל חג שמח וכשר לחברי הבורסה  ולכל בית ישראל".