דה בירס עוצרת את פעילויותיה בקונגו

דה בירס עוצרת את פעילויותיה בקונגו

לאחר ארבע שנים של חיפוש מרבצי יהלומים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו הודיעה דה בירס כי היא מקפיאה את תהליכי החיפוש והפיתוח. על פי הודעת החברה "פוטנציאל הרווחיות של המרבצים שהתגלו, אינו ברור".
ענקית הכרייה, דה בירס, הודיעה על הפסקת פעילויות חיפוש מרבצי היהלומים ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. נראה כי מדובר בניסיון נוסף של תאגיד הכרייה העולמי לחתוך בהוצאות.

דה בירס מנהלת חיפושים באיזורים שונים בקונגו מאז שנת 2005. על פי הודעת החברה למרות שנמצאו מספר סלעי קימברלייט באחד המחוזות בהם נערכו החיפושים, מידת הפוטנציאל הרווחי שלהם אינה ברורה בעת הזו.  כעת  מעוניינת דה בירס  להתמקד בפעילויות חיפוש בעלות פוטנציאל מיידי אשר יבטיחו את הגידול העתידי של החברה ואת מקומה כמנהיגת תעשיית היהלומים.

עוד נמסר בהודעת החברה כי היא מסרבת להצהיר עד כמה תגביל את הפקת יהלומי הגלם במהלך השנה, אולם הודגש כי שינויים בייצור יתרחשו בהתאם לדרישות השוק.

מלבד קונגו, הנחשבת כמקום הגרוע ביותר בעולם לעסקים, דה בירס עוסקת בחיפוש יהלומים גם באנגולה, בבוצואנה ובדרום אפריקה.

עבור כלכלת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מדובר במכה לא קלה. לדברי בכירה בדה בירס, לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פוטנציאל רב, אולם לא ניתן להתעלם מן המצב הנוכחי בכלכלה העולמית. לדברי הבכירה, לכשישתפרו התנאים הכלכליים, דה בירס תעריך מחדש את ההזדמנויות בקונגו.