חג שמח! ראשי הענף הרימו כוסית לקראת הפסח

חג שמח! ראשי הענף הרימו כוסית לקראת הפסח

כמיטב המסורת נערכה בלשכתו של נשיא הבורסה הישראלית ליהלומים, אבי פז,  הרמת כוסית לראשי הענף ושותפיו בכדי לציין את חג החירות.
הרמת הכוסית הענפית נחגגה היום (יום ג') בלשכת נשיא בורסת היהלומים. רבים הגיעו כדי לקחת חלק בארוע המסורתי. את האירוע כיבד בנוכחותו ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, ואליו הצטרפו מנכ"ל העירייה, דוד בנימין ויועץ ראש העיר רפי גליקסון. עוד בין הנוכחים: נשיאי הכבוד של בורסת היהלומים שמואל שניצר ואיציק פורם, מוטי גנץ, יו"ר מכון היהלומים הישראלי, שלמה אשד, נשיא הבורסה לאבני חן,  יהודה טלמון נשיא לה"ב, חברי הדירקטוריון של בורסת היהלומים וחברי בורסה רבים.

את הארוע פתח מנכ"ל הבורסה, יאיר כהן אשר קידם בברכה את האורחים, וציין את נוכחותו של ראש עיריית רמת גן "ידיד אמת של בורסת היהלומים". כהן, התייחס בהרחבה לתרומה השנתית שנוהגת הבורסה להעניק בפסח "כמדי שנה, בורסת היהלומים מעניקה תרומה לארגון שחורט על דגלו מעשים טובים והשנה נעניק את התרומה לבית "מעשים טובים" ברמת גן", אמר מנכ"ל הבורסה והוסיף כי מדובר בארגון בעל פעילותו עניפה ויומיומית למען הזולת. שלום טפירו, יו"ר עמותת "מעשים טובים" קיבל את התרומה בשם הארגון.

 

 יאיר כהן, מנכ"ל הבורסה נושא דברים (צילום: קובי פוקס)

ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, בירך את הנוכחים בברכת יישר כוח והצלחה. "אני מאמין בתקומה, תזוזה והתאוששות", אמר ראש העיר והבטיח לסייע בבניית המגדלים הנוספים בקרוב.

 

צבי בר, ראש עיריית רמת-גן נושא דברים (צילום: קובי פוקס) 

מיד אחריו עלה אבי פז, נשיא בורסת היהלומים לשאת דברים. בדבריו קרא הנשיא לפעולה משותפת ומשולבת תוך עשייה נחושה וסובלנית בעת התמודדות עם האתגרים שהמשבר הכלכלי מזמן לקהילת חברי הבורסה ברמה המקומית וברמה הבינלאומית.

הנשיא תיאר את התמודדותה של הנהלת הבורסה עם המשבר ברמות השונות: "בעת זו הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על יציבות. לכן בתקופה האחרונה קיימנו סבב שיחות עם מנהלי הבנקים ודרשנו מהם לנהוג בסבלנות ובקור רוח. דווקא בתקופה הזו חשוב שהבנקים יתנו גב ליהלומנים". עוד ציין הנשיא את פעילותה של הנהלת הבורסה מול משרדי האוצר והתמ"ת והוסיף כי ברמה הבינלאומית פועלת הנהלת הבורסה בצורה אינטנסיבית לקידום פרסומי ושיווקי גנרי של היהלום.

 

 אבי פז, נשיא הבורסה נושא דברים (צילום: קובי פוקס)

פז הדגיש כי לענף היהלומים יש עבר מפואר ועתיד מזהיר; "לאחר כחצי שנה של משבר, ניתן לקוות שהסימנים של החודשיים האחרונים מלמדים על התייצבות".

השנה, בסימן מפעלי התרומה והצדקה של הבורסה, החליטה הנהלת בורסת היהלומים להכפיל את התמיכה בקרן העזר ממנה מקבלים עשרות חברי בורסה סיוע. בנוסף, הורחב שיתוף הפעולה עם ניל"ה המתחדשת במסגרת מבצע קמחא דפסחא. נשיא הבורסה הודה לאריה רודיך ולחנה גרטלר על עבודתם המבורכת במסגרות אלו.

הנשיא חתם את דבריו בהענקת חברות כבוד בבורסת היהלומים לבני לייבוביץ ולדני שיין. נשיא הבורסה ציין כי "בני לייבוביץ ודני שיין הגיעו לעמדות בכירות וחשובות בסחר הבינלאומי ושניהם פועלים במשך שנים בשיתוף פעולה קרוב עם הבורסה ועם חבריה. לשניהם תרומה חשובה לענף היהלומים והם משמשים דוגמה ומופת לישראלים שמייצגים את כולנו בגאווה בזירה הבינלאומית".

שיין ולייבוביץ קיבלו את אות החברות בהתרגשות. הדברים שנשאו יצאו מן הלב והדגישו את שמחתם והתרגשותם לנוכח קבלת התואר. שניהם איחלו לחברי הבורסה פסח שמח וכשר והתאוששות מלאה ומהירה מן המשבר.


 אבי פז, נשיא הבורסה, בני ליבוביץ ודני שיין (צילום: קובי פוקס)

מוטי גנץ, יו"ר מכון היהלומים, שעלה לברך את הנוכחים, התייחס לסיום המשבר ואמר כי הוא צופה שיסתיים לקראת סוף השנה הנוכחית. "ניתן לראות במשבר יתרונות", אמר גנץ, והתייחס לתהליכי התייעלות שעוברות הפירמות כתוצאה מהמשבר.


מוטי גנץ, יו"ר מכון היהלומים (צילום: קובי פוקס)
עוד במברכים: יהודה טלמון, נשיא ארגון לה"ב, שאיחל לחברי הבורסה ולעצמאיים בישראל יציאה מהירה מהמשבר, שיתוף פעולה ועזרה הדדית, ואריה לב סגן המפקח על היהלומים מטעם משרד התמ"ת, אשר איחל ליהלומנים יציאה מהירה מן המשבר וחג שמח.
את רשימת הדוברים חתם שלמה אשד, נשיא הבורסה לאבני חן, אשר תיבל את דבריו במידה רבה של אופטימיות: "היהלומנים הם עם קשה עורף וחזק ולכן נתגבר על המשבר".

לתמונות נוספות לחץ כאן.

חג חירות שמח!