אלרוסה ואנטוורפן: יהלומים בשווי חצי מיליארד דולר

אלרוסה ואנטוורפן: יהלומים בשווי חצי מיליארד דולר

תאגיד הכרייה הרוסי יספק לחברות בלגיות יהלומי גלם בשווי חצי מיליארד דולר. נשיא מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן: זו עדות לבטחון של אלרוסה בשוק היהלומים הבלגי.
תאגיד היהלומים הרוסי אלרוסה (Alrosa)יספק יהלומי גלם בשווי 492 מיליון דולר לתעשיית היהלומים הבלגית. על פי ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין ענקית הכרייה הרוסית לבין מרכז היהלומים העולמי של אנטוורפן, תספק אלרוסה  עד סוף השנה יהלומי גלם לחמש עשרה חברות בלגיות. תחולתו של ההסכם ניתנת להארכה מעבר לדצמבר 2009.

 מרכז היהלומים העולמי של אנטוורפן אחראי על תיאום וארגון פעילות מגזר היהלומים בבלגיה. לאחרונה, לאחר 6 חודשים של ירידה במכירות, דיווח המרכז הבלגי על עלייה זהירה בדרישה ליהלומי גלם. על פי ההודעה שפרסמה הנהלת מרכז היהלומים באנטוורפן יתכן כי מגמת השיפור מצביעה על אופטימיות זהירה ועל תחילתה של התאוששות בשוק היהלומים בבלגיה.

בכירים במרכז היהלומים הבלגי בירכו על ההסכם; נשיא המרכז פרדי האנארד (Freddy J. Hanard), קידם בברכה את החלטתה של אלרוסה לשוב ולפעול באנטוורפן. הנשיא הדגיש בדבריו כי עצם ההחלטה מבהירה את מידת הבטחון שיש לאלרוסה בענף היהלומים הבלגי ובכלל זה במרכז היהלומים העולמי של בלגיה, במבנהו וביציבות מוסדותיו.

אלרוסה היא תאגיד היהלומים הגדול ביותר ברוסיה. החברה מפיקה כ-97% מהיהלומים שמקורם ברוסיה ואחראית על רבע מייצור היהלומים בעולם.