צפויה הוזלה משמעותית במחירי הטיסות

צפויה הוזלה משמעותית במחירי הטיסות

האיפוק משתלם: בענף הטיסות והחופשות צפויות ירידות מחירים של למעלה מ 20%.
אם אתם זקוקים למנוחה אחרי פסח, כדאי לדעת: על פי הערכות בענף התיירות מעתה ועד יולי צפויות ירידות מחיר של למעלה מ- 20% במחיר כרטיסי הטיסה והחופשות בארץ ובחו"ל.

העונה המתחילה בפסח ומסתיימת ביולי-אוגוסט מתאפיינת מדי שנה בירידות מחירים. השנה, כתוצאה מן המשבר הכלכלי העולמי, צופים גורמים בענף ירידה משמעותית אף יותר. ההערכה היא המחירים ירדו בכ-20% עד 30% אחוז בהשוואה למחירים בפסח ולמחירים בתקופה המקבילה אשתקד. בהזמנות של הרגע האחרון עשויות הירידות במחיר להגיע ל 40%.

גם חברות התעופה מורידות מחירים והשנה ניתן לזהות ירידת מחירים חדה גם ביחס לשנה שעברה בשל ירידה במחירי הדלק;  בחודשים המקבילים בשנה שעברה מחיר הדלק היה בשיאו.

על פי סמנכ"ל השיווק של אופיר טורס, יהודה זפרני, ניתן לאתר מספר גורמים לירידות המחירים: המשבר הכלכלי הביא לירידה בביקושים למלונות באירופה, דבר שהביא להוזלות משמעותיות של כ-30%-50%. כמו כן, לדבריו, הורחבה באופן משמעותי התחרות בענף הטיסות מישראל. חברות כמוbmi, דלתא ויו אס אי, מרחיבות את היצע הטיסות לתייר הישראלי ומביאות להגברת התחרותיות בשוק הטיסות.

על פי זפרני ההבדל במחירי הטיסות הוא דרמטי; לאחר הפסח ימכר כרטיס טיסה לניו יורק ב-666 דולר לעומת 1,000-1,200 דולר ב-2008. הבדלים ניכרים נרשמים גם במחיר כרטיסי הטיסה ללונדון. מחיר כרטיס טיסה ללונדון באפריל-מאי הוא 360 דולר, לעומת כ-600 דולר בשנה שעברה.

על פי גורמים בענף, נרשמות הוזלות משמעותיות גם במחירי החופשות בישראל והטיסות בתוכה.