יהלומי קונפליקט נתפסו בניו יורק?

יהלומי קונפליקט נתפסו בניו יורק?

יהלומי קונפליקט בשווי 800,000 דולר נתפסו ביום שבת האחרון בשדה התעופה הבינלאומי של ניו יורק  -  JFK. לאבנים שנתפסו חסרו מסמכים המאשרים כי הם נכרו תחת תנאי תהליך קימברלי.
על פי הדיווחים ברשת החדשות האמריקאית NBC, זוג יהלומנים אמריקאיים אשר הגיעו לניו יורק מסיירה לאונה דרך לונדון, הצהירו על יהלומים במטענם. היהלומנים הצהירו בעוברם במכס על 28 אבנים גולמיות אשר משקלן הוערך בכ-1,200 קארט. כמו כן הצהירו השניים על 57 פאונד של אבק זהב. היהלומים יועדו להגיע לעיר ברנטווד במדינת ניו יורק.

על פי החוק האמריקאי יהלומי גלם נחשבים פטורים ממס בדרך כלל. אולם, נוסעים המעבירים סחורות בשווי של למעלה מ-2,500 דולר עשויים להדרש להציגן. כאשר נדרשו לכך השניים אמרו לפקידי הרשויות כי בידם המסמכים הנדרשים בהתאם לתהליך קימברלי. מאוחר יותר כשביקשו פקידי המכס להציג את המסמכים, התברר כי השניים אינם מחזיקים בהם.  

היהלומים הוחרמו בעוד שהסוחרים ואיתם מטען אבק הזהב שנשאו. נמסר כי אנשי ביקורת הגבולות והמכס האמריקאי עוסקים בזיהוי מקורותיהם של היהלומים בכדי לאשר או להפריך את החשדות. על פי גורמים בשירומי המכס של ארה"ב מכיוון שלא מדובר במקרה של הברחה, לא תוגשנה תביעות כנגד היהלומנים. שמותיהם של היהלומנים לא אושרו לפרסום.

זהו המקרה השני בחודשים האחרונים בו נתפסים יהלומים שאינם מתועדים. בדצמבר נתפס בשדה התעופה הבינלאומי JFK, אדם אשר מזוודתו הכילה יהלומים לא מתועדים בשווי 1.2 מיליון דולר.