אלרוסה לממשלה: עצרו המכירות

אלרוסה לממשלה: עצרו המכירות

מונופול היהלומים הרוסי אלרוסה (Alrosa) פנה למשרד האוצר הרוסי בבקשה לעצור את מכירת היהלומים מהמלאי הממשלתי בכדי להביא להתייצבות מחירי היהלומים. מעמדו של הנשיא ויברונוב מתערער.
נשיא אלרוסה, סרגיי ויבורנוב (Vybornov) פנה במכתב לשר האוצר הרוסי קודרין (Kudrin)  בבקשה להפסיק באופן מוחלט את מכירת יהלומי הגלם ממאגר היהלומים הממשלתי. אלרוסה נמצאת בבעלות ממשלת רוסיה ושר האוצר משמש גם כיו"ר מועצת המנהלים של החברה.

 על פי הדיווחים המכתב הכיל שלוש בקשות: עצירה זמנית של מכירות יהלומי גלם ממאגר היהלומים בממשלתי, זאת במקביל לעצירת הסחר ביהלומים ששוקלים למעלה מ- 10.8 קארט. עוד ביקשה החברה שלא לעדכן את מחירון יהלומי הגלם בשלב זה.

 אלרוסה נפגעה באופן משמעותי מן המשבר הכלכלי העולמי. מאז נובמבר 2008 מכרה החברה את כל היהלומים שהפיקה למאגר היהלומים הממשלתי הרוסי (Gokhran). בשבוע שעבר הודיעה הנהלת החברה כי תצמצם ב- 20% את תוכניות היצור שלה לשנת 2009. עדכון תוכנית  הייצור נובע מפיחות של 73% ברווחי החברה בשנת 2008 כתוצאה מהירידה  בביקוש העולמי ליהלומים.  

 בתוך כך נמסר כי המשך כהונתו של ויבורנוב, נשיא החברה, מוטלת בספק. על פי דיווחים שונים, מועצת המנהלים של החברה מבקשת להחליפו ומקיימת, בימים אלו, דיונים על זהות המחליף. ויבורנוב עצמו, על פי מקורות המקורבים להנהלת החברה, הסכים לעזוב את התפקיד ואף חתם על מכתב התפטרות אשר יכנס לתוקף כאשר יבחר לו מחליף.