אמא יקרה? פחות הוצאות על יום האם

אמא יקרה? פחות הוצאות על יום האם

על פי סקר צרכנים לקראת יום האם האמריקאי, האמריקאים יבזבזו פחות על מתנות כתוצאה מן המיתון. 16.3% מכלל ההוצאות על מתנות ליום האם יופנו לתכשיטים.
יום האם האמריקאי חל השנה ב-10 במאי. על פי סקר של פדרציית הקמעונאים האמריקאית מתכננים הצרכנים בארה"ב להוציא 15 דולר פחות בהשוואה לשנה שעברה על מתנות לנשים האמריקאיות. ההוצאה הממוצעת לאדם תעמוד, על פי הסקר, על 123.89 דולר, בעוד שבשנה שעברה היא הסתכמה ב- 138.63 בממוצע לאדם.

 היקף המסחר לקראת יום האם צפוי להסתכם ב-14.1 מיליארד דולר. נתון המהווה שיפור ביחס להיקפי המסחר בחג הפסחא. היקף ההוצאות על תכשיטים צפוי להגיע ל 2.3 מיליארד דולר, כ-16.3% מכלל המסחר.

 על פי עורכי הסקר, האמריקאים לא יוותרו על ציון הארוע, אולם הם צפויים לצמצם את ההוצאה על מתנות לבנותיהן, לסנדקיות ולחברות. לעומת זאת הם יקפידו על רכישת מתנות לאמהותיהם ו 21.7% יקנו מתנה גם לנשותיהם.

 בין המתנות הפופולריות השנה ניתן למצוא פרחים (67% מהצרכנים), מצלמות דיגטליות, ספרים ופריטי לבוש ותכשיטים. 18.2% מן הקונים ירכשו את המתנות באמצעות קנייה מקוונת ברשת האינטרנט.

 הערכה נוספת היא כי בעקבות מישל אובאמה, האשה הראשונה של ארה"ב, הפנינים יככבו ברשימת המתנות ליום האם. אובאמה נוהגת לענוד מחרוזת פנינים כפולה בארועים השונים אליהם היא מגיעה.  

 נשיאת פדרציית הקמעונאים, טרייסי מולין (Mullin) אמרה בתגובה לסקר כי "הקמעונאים מבינים כי לאנשים יש תקציבים מדודים ומצומצמים ולכן הם ילכו לקראת הצרכן בעזרת הקונפסט של מתנות מתאימות לכל כיס".